Äntligen byggdag!

Så härligt att äntligen ha hantverkare i huset! Fina och duktiga grabbar som jobbat hårt. Själv har jag försökt hinna jobba lite men det har också blivit dammsugning, bärande och röjning av skräp. Hann en sväng till soptippen men nu har vi ett helt släplass här ute som måste gå samma väg. 
 

Golvläggaren jobbade på bra och vi gillar verkligen golvet! Elektrikern kopplade om allt som behövdes och satte in dimmer och drog el till köksön. Kommer att bli bra.


Köket anlände någon timme senare och fyra höga pallar lastades av. Glad att jag fick hjälp!


Sex timmar senare var nästan hela golvet på plats och det var bara att fortsätta städa.


Nöjd! Ljust och fräscht... Haha!

Passade på att skänka bort diskmaskinen som åkte till muséet (nej, inte till samlingarna...) och hämtades av bästa Peter Viklund som brukar jobba lite åt mig på sommaren. Han har ett företag som heter Alltjänst och är verkligen en allkonstnär! När jag frågade om han kunde ta med sig en gubbe till och bära in köket så var han inte nödbedd. Lovely!
 

Peter och kompisen Bojje var riktga klippor och när maken kom hem för att börja bära så var köket redan inne! Så sköööönt!


Nu är det ju proppfullt igen men jag hann precis städa av och lägga ut golvpapp innan grabbarna dök upp.


Och nu har Skrållan fått ett nytt klätterställe... ;)

Ikväll har vi satt gipsskivor på väggarna (ni ser ju hur bra vi samarbetar... haha!) så att allt är klart ifall de kommer och sätter upp köket imorrn. Hoppas! Vi har ju fått allt tidigarelagt då de egentligen inte skulle ha börjat med golvet förrän efter helgen men nu längtar man ju efter att få ett köööööök! 

Lagade en god kyckling- och grönsaksgryta i alla fall men hade uselt med arbetsyta så jag klippte ner alla ingredienser i grytan och det är ett sätt jag aldrig jobbat på... Men i nöden föds väl de bästa idéerna? Avsluta dock med chokladöverdragna mandlar i soffan och har lite dåligt samvete - men det får jag räta upp imorrn. Det var väl nöden som slog till...