Köttets lust...

Sitter äntligen i soffan framför veckans höjdpunkt: På Spåret! Jag gillar verkligen det här programmet. Spirituellt, roligt och lärorikt. Fredrik och Kristian är ett utomordentligt programledarpar och dessutom har Mia Skäringer precis sjungit alldeles underbart!

Annars är jag helt färdig efter en eftermiddag med kötthantering. Vi har köpt en kvarts kalv som visade sig vara rätt välvuxen. Ja, den var ju såklart död - men det var mycket kött... Haha!
 

Köttets lustar... 


Numera nedpackade - och på spisen puttrar en del av benen till morgondagens soppa.

När jag hade lagt in allt i frysen insåg jag tyvärr att jag missat att förbereda middag ... Aaahhggh... så det var bara att öppna frysen och plocka tillbaka lite köttfärs.


Spagetti och köttfärssås - räddningsplankan! Sablar så gott! Ja, det blir gärna så när man inte ätit lunch... Haha!

Annars har jag legat lågt ett par dagar och vårdat min förkylning. Igår gjorde jag bara en utflykt till Fothälsan och världens bästa Susanne som gör underverk med mina fötter. Såååå värt! Jag börjar jag känna mig piggare nu så det som återstår är väl bara att gå ner ett par kilo och rycka ett irriterande skäggstrå på hakan. Sedan borde jag vara i kanonform! Haha! Jag är ju för rolig...
 
Eller? Hahaha! Ja, jag är lite självironisk men det ska jag snabbt borsta av mig. 
 
Känner mig gladare och mer på G! Det är kanske för att det är helg? Nej, inte bara. Har skrivit en del och även bollat manus med Lillemor på Västerbottensteatern som kommer med så utmärkta och konstruktiva kommentarer. Fick massor med idéer och ny energi! Nice!
 
Och igår passerade F21:s julgran i rask fart ovaför huset på väg norrut. Mycket energi där också!
 
Ser fram emot ledig lördag med lite julförberedelser och en rejäl sovmorgon! Synes!