Jobb och yoga...

Har jobbat på med text idag men tyckte till slut att ingenting blev riktigt bra. Inte ens det jag var nöjd med igår... Haha! Ja, det är inte så ovanligt att inspirationen går upp och ned - men istället för att radera allt så tog jag en paus. Mamma behöver ju saffransbullar så jag gjorde en sats i långpanna.


"Psykiskt goda" som Oskars arbetskamraters sa när han bjöd på jobbet.  Haha!

Jag tror inte mamma kommer att bli lika nöjd men får man bullar bakade så får man ta det man får. Orkade inte kavla ut och snurra... Det här receptet har jag fått av bästa Carina som bakar helt gudomliga saker. Har använt det många gånger - och ibland med saffran.
 
En vanlig vetedeg på  5 dl mjölk med 150 g smör, 1 dl socker, lite salt, saffran, jäst, 1 ägg och 11 dl vetemjöl. Blir ganska lös deg och hälls direkt i en smord långpanna. Klicka sedan ut fyllningen med jämna mellanrum (tänk 30-35 rutor), jäs i 30 minuter, pensla med ägg, strö över pärlsocker och grädda på 200-225 grader i 15 minuter. Klart!
 
Fyllningen består av 150 g smör, 2-3 dl florsocker, 2 msk vaniljsocker och 100 g philadelphiaost. Rör ihop och klicka ut på degen innan den jäser.
 

Fortsatte att fundera över texten men kollade dagens almanacksblad och förstod att jag inte skulle komma så mycket längre... Haha!

Därför blev det till att göra fisksoppa, surra lite med Mie som kom förbi (för att hälsa på Ulf - men jag mutade in mig med nybakta bullar..) och sedan drog jag iväg på Yin-yoga som var preciiiiis vad jag behövde! När man jobbar kreativt och ska spotta ur sig saker går det till slut runt i skallen och den här yogan gör verkligen att man kommer ner i varv - vad än man jobbar med. Tack Anki! Du är bäst! :) 
 

Hemma igen njöt jag en kort stund av lilla huset på gården. Frostade gamla glasrutor blir så vackra när man satt lite belysning bakom.


Och den vackra betongkvinnan längst upp fick jag i 50-årspresent av Åsa. Tycker att hon tar skön plats! Och själva huset har ju självklart Ulf byggt. Sotaren kallar det för "raketen" och jag gillar det jättemycket!

Imorrn blir det fortsatt arbete och träning. Gäller att hålla i när man väl kommit igång. Tror dock att jag ska skynda långsamt. Kollade morgondagens blad och det är en bra påminnelse för många av oss som har lite bråttom:
 

Om du inte vet var du ska så finns det ingen anledning att stressa! Klokt!

Ha en fin kväll alla!