Balans

Vissa dagar vaknar man och känner sig fullständigt redo för vad som än må komma. Andra dagar blir de enklaste uppgifter nästan övermäktiga. För mig är den stora skillnaden balans när det gäller arbete, motion och vila. Tittade på min app på telefonen (den som registrerar mitt armband) och förstår varför min dag varit så bra:
 

När jag sovit åtta timmar och gått mer än 10 000 steg så mår jag i regel bra! Nu har jag inte tränat idag men väl gått broarna runt och det känns fint. En bra vecka ur motionssynpunkt - ett pass varje dag och gårdagens smärtar fortfarande... Haha!


Dagens almanacka är också rätt passande: "Ibland måste man bara bestämma sig för att släppa in ljuset i sitt liv - även om man inte vet vad det kommer att innebära..."

Jag började med att släppa in ljuset redan i sängen. Noterade Stadsmissionens upprop och tycker att det vore för hemskt om de måste lägga ned sin verksamhet. Skellefteå Kommun borde satsa ordentligt på både Stadsmissionen och Kvinnojouren som gör ovärderliga, och massor med ideella, insatser för människor som lever i social utsatthet! Vad är 315 000 för en så rik kommun som den här? Nu täcker det bidraget bara 9% av de tänkta intäkterna så öööööka bidraget! Idag är det så krisartat att de gör ett upprop till oss privatpersoner. 

Och eftersom deras verksamhet är fantastisk och många så beroende av denna, kanske deras enda, mötesplats, vill jag uppmana er att också skänka pengar. Jag swishade 1000 kr direkt! Ja, det var kanske mycket - men är ändå en bråkdel av vad vi konsumerar till jul. Jag har besökt dem flera gånger, spelat min föreställning gratis, varit taxivärd och skänkt överbliven frukt eller mat när vi haft arrangemang. Om vi alla gör litegrann så kan många andras liv bli tryggare - och nyktrare!
 

Swisha till 123 653 88 54 och märk insättningen "Julupprop". 

Nästa goda gärning var att börja röja ute i kontoret som är ett stort rum där vi stoppar in allt som är över när vi rensar på andra ställen... Aaaaahhhhgggh... Alla har säkert ett skräprum - men det känns onödigt att det ska behövas. Vi jobbar hårt nu för bättre ordning och det går (sakta) framåt. Gäller väl i längden att köpa mindre och ge bort mer...

Imorgon ska jag städa vidare men till lunch skrev jag först ned en massa roliga idéer som bubblade upp och åkte sedan till mamma som behövde hjälp med skinkan och lite annat smått och gott.


Mest glad är hon ju för sällskapet - men skinkan blev bra och vi frossade i goda mackor till kaffet! Hann också röja undan lite, diska, slå in paket och hänga tvätt. Och hon var betydligt gladare idag!

Fortsatt ivägkörning av prylar från kontoret till mitt kontor. Ja, jag hyr ju ett kontor där jag nästan aldrig sitter men det är väldigt bra att ha ett förråd för prylar, pärmar och ljudanläggning. Jag har ju mycket hemma - men det finns inget bra utrymme... Borde kanske bygga mig ett extra garage? Haha!


Efter middagen plockade jag upp fina Anna för ännu en broarna runt! Jag är så glad över att vi återupptagit den här aktiviteten - där man både hinner prata, rensa hjärnan och röra på sig. Ibland ses vi mer sällan - men det är alltid som att fortsätta där vi var sist. Hann faktiskt förbi henne även igår kväll efter träningen och fick både pussar och kramar av gullungarna. Hon är en så fin vän och vi både analyserar och peppar varandra! <3


Ja, kyrkan var rätt så fin även utan oss i förgrunden... :)


Här har vi hunnit runt på andra sidan och jag fotar stans skyline - medan Anna vinkar... Haha!

Känner mig harmonisk, glad och nöjd. Tittar på mina minijulstjärnor och längtar efter julen och barnen!
 
Ses imorrn! Då ska jag städa vidare och skriva något genialiskt! Haha!