Minneslucka?

Jag använder ju bloggen som en form av dagbok så att jag ska kunna titta tillbaka och veta vad jag gjorde eller tänkte. Under semestern har det som bäst blivit ett inlägg varannan dag och nu får jag svårt att komma ihåg vad som hänt på två dagar... Det betyder antingen att jag slappnar av under semestern - eller att jag tappat minnet... Haha! Tror att jag satsar på avslappningen!
 
Om lördagen var effektiv med städning och utflykt med mamman så började söndagen med en lång sovmorgon och ett regnigt väder.
 

Det forsade stundom ner och då får man hitta på annat. Jag försöker nu komma ihåg om jag städade bokhyllan i söndags eller om det var igår... Rådgör med maken som inte heller minns och inser samtidgt att vem fan bryr sig? Haha!


Vi försöker i alla fall passa på att röja lite här hemma när solen inte är på sitt allra bästa humör och bokhyllan har nu genomgått stortstädning efter att ha sett ut som ett bombnedslag.

Jag köper ju en och annan bok och det blir till slut travar på golvet lite här och var. Gillar ju också att ha författarna i alfabetisk ordning... Är det onödigt kontrollerande? Ja, det är i alla fall bättre än att ha dem i färg...

Maken röjer på vinden så vi jobbar lite från var sitt håll. Hoppas mötas någonstans på mittten - eller i motionsspåret... Vi har fortsatt motionera mest varje dag även om våra syften inte alltid varit alleles rena... Söndag kväll gick vi en lång promenad där vi planerat att köpa dessert på Maxi på vägen hem. Tyvärr var det strömavbrott... Haha!

Det drabbade även oss så det blev lite tända ljus när vi kom hem och en lugn kväll - med telefonerna...

Igår avslutade vi iaf med en nyttig middag med sallad och kyckling. Mysigt i uterummet och ett långt samtal med bästa Åsa som jag inte träffat på en månad. Vi hade lite catching up to do och ska ses snart. Längtar!
 
Imorgon blir det en utflykt till havet tillsammans med andra brudar och det ska bli väldigt kul - och gott med suring! Återkommer - när jag kommer ihåg att skriva...