Från mulet Skellefteå till somrigt Göteborg!

Det rör på sig den här veckan och känner mig just nu både nöjd och lite trött. Det blir inte mycket vila men det kommer väl dagar framöver när det inte händer något alls. Eller? Haha!
 
Idag skriver vi lördag och tittar jag tillbaka på de senaste dagarna så blir det kanske också under rubriken familj. I onsdags hade jag bokat en dejt med mamma och syrran för gemensam lunch och en shoppingrunda med mamma som behövde både kläder och skor.
 

Vi började med lunch på Arken - för på en mätt mage sitter ett glatt huvud (eller hur det nu var...).

Sedan fortsatte vi på Garderoben där vi fick så bra service och hittade så fina saker att vi inte kom så mycket längre. Har man väl fått in mamma i ett provrum är det bara att ge järnet! 


Till slut blev det också affär - på flera byxor, tröjor, blusar och annat. Superfina saker och här ser ni mamma på bild där hon enligt egen utsago känner sig "mycket nöjd"! Hon har en tendens att ändra sig när det gått några timmar så jag ska skicka bilden till henne som en påminnelse om en väldigt positiv stund. Heja!


Fina Marie gjorde allt för att hitta snygga saker och hon får en stjärna! Tack!

Nöjd över shoppingturen åkte jag sedan för att träna ett pass och sov sedan som en stock - tills det var dags för direktsändning i P4 07.40 på torsdagmorgonen... Anledningen var min medverkan i torsdagkvällens Kockduell på Matfesten.

Under dagen kom Åsa för att både hälsa på och gå igenom lite kommande jobbsamarbeten. Så roligt att träffas! Även om vi både är kollegor och vänner så blir det ibland alldeles för sällan! Nu ska vi både hitta på lite nytt och fira hennes 50-årsdag i september. Kommer att bli så roligt!

På aftonen åkte jag ned för att träffa mina medtävlande och hittade också några godingar i vimlet:


Fina syrran var på plats med gullungarna Max och My som åt asiatiskt. Mysiga kramar med en kille som snart fyller tre och med familjens ettagluttare!

Samling inför tävling coch här står min kock Oliver tillsammans med min motspelare Anders.
 

De kollade råvarubordet och här ser ni några av de lokala bidragen.


Konferencier för tävlingen var fantastiska hedersdoktorn Ella Nilsson som är en riktig matidol! Du skötte snacket med den äran!


Vinkningar i publiken från mina supporters! Här ser jag också Ola Theander med dottern Moa som var på besök och en massa andra kändisar. 


Inte bara jag som fotograferade... :) Michael Brinkman kom som den tyska kock han är!


Lillebror och Max hejade också! 


Det blev en jämn kamp som fick avgöras genom lottning där jag och Oliver tog hem segern och jag vann en spahelg på Källan! Lovely!

Sedan var det bara att åka hem och packa väskan då vi drog till Göteborg igår. Tiiiiiiiidig avresa från Skellefteå redan 04.00 då vi skulle ta fakiren tillsammans med Oskar - från Luleå...


Det gick bra och vi kom fram till Göteborg pigga och glada även om min väska saknades... Såg en liknande på bandet men kunde ju inte plocka med mig någon annans... Det blev en sväng på stan för att invänta Emilia som jobbade.


Lite shopping och lite slappande i Trädgårdsföreningen!


Jodå, jag också! Har man med sig en bok kan man ju slå sig ner var som helst.


Först på kvällen levererades min väska och vid närmare koll kan det faktiskt ha varit väskan som jag såg på bandet men inte kändes vid... Haha! Stigen man upp 03.00 har man inte hjärnan med sig. Nåja, det löste sig ju hur som helst och var väldigt praktiskt att få den hemkörd... 

Vi softade en stund och jag passade på att gå och handla mat innan flickan skulle dyka upp. Hade ju lovat henne och William en hemmamiddag.


Här har maken också plockat fram dagens present från livs-gjutaren. En fin hylla med lampa! 


Han är ju oerhört händig och begåvad! Barnen är lika förtjusta båda två och Oskar ska nog få en hylla han också.


Asiatisk middag med kyckling, grönsaker och en riktigt god dressing smakade fint när vi samlat familjen.


En hård omgång plump fick avsluta kvällen och här är det Emilia och hennes nya kille William som sitter med sista kortet i pannan. 

Idag har det varit så sjukt varmt (ja, även igår) att vi åkte ut på Saltholmen där det blev en sommardag med picknick och soooool! Så ljuvligt att få en bonus när det gäller vädret. Vi njöt - även om somliga såg ut att ligga lite obekvämt...


Men det var tydligen jätteskönt för ryggen... Haha!


Prat och läsning och medhavd mat! En kanondag på alla sätt!


Vackra vyer åt alla håll!


Och så den där efterlängtade solen!


Inte direkt on top of the world men så lycklig över att ha fått samla familjen och bara vaaaaaara!

Grabbarna besteg ett berg och gick upp som segrare!

Ikväll har vi varit ute och gjort stan hela gänget men det får jag berätta om senare. Nu har jag massor med sömn att ta igen. Kramar till er alla och tack för fantastiskt fina dagar!