På topp igen!

Det går upp och ner i livets villervalla och igår blev det en lång, tuff men väldigt lyckad dag i Skaulo! Vaknade tidigt och åt frukost med fina ensemblen från Unghästens föreställning Xenofoben som också spelade i Gällivare!

Vi var inte många i den jättelika frukostmatsalen men väldigt trevligt att få hinna surra lite! Sedan gick jag upp på rummet och somnade om i två timmar till... Vi hade ju en lång dag framför oss och Kågis har haft hosta och feber så vi behövde vila.
 

Sedan hann jag traska runt lite i samhället och känna på solen och omgivningarna. Hittade "mitt" ställe direkt... Haha! 


Annars bodde vi mitt emot resecentrum så Dundret ramades in av diverse elnät.


En jättegod husmanslunch på "Alla tiders café" där vi också hann sitta ute i solen en stund och dricka kaffe. Sedan fortsatte vi ännu längre norrut till Skaulo. Nu hade vi inte många mil kvar till Kiruna och jag hade på något sätt inte räknat med att vi skulle hamna så långt norrut. Men det gick fint!


Anslagstavlan visade på fler besök från Skellefteå. Ellenor Lindgren från Teater Bartolinis hade varit på besök med "Stigen" veckan innan och det hade blivit stor succé! Själv var jag inte så hoppfull efter gårdagens magra publiktillströmning... 


Men vi togs väl om hand av Siv som både är ordförande och allmän fixare. Hon hade gjort fantastiska mackor och satte ut stolar och sålde lotter och var en härlig energikick! 


Fina affischer från flydda tider på väggen.
 
Och publiken kom! 22 hängivna och glada människor som tyckte så mycket om föreställningen! Fick massor med kramar och även mail idag om att det vi hade spelat var så kanonbra! Sköööööönt! Sedan var det bara att packa ihop och vända hemåt - med Sivs goda mackor med oss på vägen. Hon är en pärla! Tack också till Gällivare Teaterförening som gjorde det här möjligt. Kul att vi fick komma!
 
20.30 såg det ut så här i Skaulo och några timmar senare var vi hemma! Ja, det gick nog lite väl fort men så skönt att få landa hemma i den egna sängen!
 
Nu har jag jobbat ett par timmar så jag borde väl komma mig ur nattskjortan och gå in i duschen... Haha! Känner mig glad men väldigt trött. Ska förbereda morgondagens uppdrag, hinna på 7-årskalas och sedan väntar hockey! Håller alla tummar att vi kan vara på topp samma dag!