Foglig?

Somnade om i morse ända till klockan elva... Oj! Jag som har vaknat så tidigt en längre tid blev förvånad - men kände utvilad. Det är tur att jag allt som oftast brukar förbereda möten och annat kvällen innan (jag känner kanske mig själv?) så jag blev inte särskilt stressad. Skulle träffa en kund efter lunch men det fick blir "efter frukost"... Haha!
 
Har ett projekt på gång som jag jobbat med en tid och igår afton ledde det till ett möte med de här fina grabbarna:
 

Pär och Jögga! En projektledare är ingenting utan fina samarbetspartners - och jag har turen att få omge mig med de bästa!


De är inte bara otroligt kompetenta - utan även så roliga att umgås med! Det SKA vara roligt att jobba! Allt blir ju så mycket enklare då.

Sedan raskt hem till den väntande hockeymatchen. Åh, herregud så spännande det blev... En riktig nagelbitare där jag förstår att hjärtstartarna gått varma hos de mest hängivna fansen. Jag hade en bra känsla men blev sååååå glad när Erik Forssell äntligen petade in avgörande målet!

Nr 20. Han har lust att vara bäst när det gäller! Snyggt jobbat men oliiiiidligt spännande.

Idag åkte jag alltså iväg på möte och sedan passade jag på att handla mat - och även shoppa till mamma som fick ett kort besök. Hon väntade ett par syskon på kaffe så jag antar att hon haft en toppenkväll! Själv har jag varit mer foglig än vanligt...
 

Ja, vi har fogat mosaiken och det var faktiskt inte särskilt kul... Kladdigt och slabbigt - men numera avklarat! Tog ett par timmar - och städningen nästan lika länge... Haha! Maken hade gruvat sig och suckade tungt när han skulle börja tvätta av med svamp. Själv hade jag nog inte haft förstånd att oroa mig. Nånstans på vägen möttes vi och resultatet är helt OK!

Jag köpte dessutom en färdigkryddad Porchetta från ICA som fick vara i ugnen tre timmar medan vi jobbade. 
 

Så sjukt gott och supersaftigt! Måste genast iväg och handla mer. Bra husmanskost och svenskt kött för 79:-/kilot. 
 
Nu är jag mätt, inte så trött men ändå rätt "färdig". Men det kan väl bli så när man varit foglig en hel eftermiddag...