Borta?

Jobbdag med nästan 50 mil i bilen och en timmes pratande. Låter kanske inte mycket men jag är rejält trött ändå. Dessutom har jag så ont i min hälsena att det nästan känns värre än innan jag besökte sjukgymnasten.

Försökte ta en promenad ikväll men det gick väl sådär. Först var mina träningsbyxor borta - och sedan gympadojorna. Men va fanken? Det visade sig efter en halvtimmes letande att jag hängt brallorna på ett helt nytt ställe - och att Emilia lånat skorna... Jag blir otroligt irriterad när saker är borta men det är ju tur att det snabbt går över. Särskilt efter en haltande promenad där hälen och baksidan fick ta emot det mesta av min ilska. Sedan kan man ju inte gå omkring och vara på dåligt humör när livet är så bra som det är! 

Idag har jag alltså varit i Valvträsk norr om Boden och besökt Bygdegårdarnas Årsmöte för att prata om min föreställning. Plockade upp Åsa från Riksteatern Norrbotten i Luleå och sedan gick 10 mil som ett hejsan. Man kan väl säga att vi har talets gåva båda två... Haha!
 

Väl framme möttes vi dock av lunch som serverades av ordförande och hans vice.


Hans berättade om byn och alla älgkronorna som hängde runt om i lokalen. 


Årets Bygdegårdsförening blev den i Harads. Den här mannen har jag träffat tidigare då deras revysällskap en gång gjorde studiebesök hos oss. 


Åsa pratade sedan om att arrangera genom samverkan och de föreställningar som bjuds i projektet. "Lyckligare nu" ingår ju och jag gjorde sedan smakprov ur föreställningen, pratade och svarade på frågor. Kändes jättefint och det var massor med gulliga människor - och väldigt goda kakor till kaffet... Tack!


Alla föreningar är också väldigt livaktiga och i Valvträsk har man haft stor festival ett par somrar med Timbuktu som det stora dragplåstret. Han kom med hela bandet och gjorde stor succé. Att det var möjligt att få honom till en byafestival berodde nog på att hans exfru är född på orten. För vinsten bekostade de bergvärme till en av byagårdarna. Fantastiskt engagemang!


Sedan vände vi tillbaka och här passerade vi en fors vi skulle fotografera - men ingen av oss orkade stiga ur bilen... Haha!


Otroligt trött när jag kom hem men ändå nöjd med dagen. Och ilskan är som bortblåst. Det har varit underbart att ha barnen hemma och de har också träffat sina kusiner idag för lite grillning utomhus. Tråkigt att inte kunna vara med men glad att de hämtat mamma så att hon fick träffa alla barnbarn!
 
Borta bra - men hemma bäst!