Kort resumé

Jag går snabbt men dagarna tydligen ännu fortare och jag har tydligen haft precis lagom fullt upp för att INTE hinna blogga. Numera KAN jag ju tycka att jag är helt ok ändå... 
 
Torsdag blev en riktigt bra skrivdag där jag faktiskt kom ända fram till slutet i det manus jag håller på att skriva. Yezz! Kanhända får jag göra om en del saker men det känns ändå riktigt bra. Avslutade dagen med ett skönt pass "Stride" som ju är det nya namnet på "Indoor walking". Innehållet är detsamma och man kör i grupp precis som i spinning fast här på Crosstrainer. Den som tycker att det verkar mesigt är oerhört välkommen för att bli motbevisad! Jag har faktiskt ett par fribiljetter om det är någon som är sugen på att haka på? Säg bara till!
 
Fredag blev det mer jobbande och lunchträning tillsammans med Anki där vi gav järnet... Puh! Ja, vi var i alla fall blöta av svett men jag åkte ändå direkt till lasarettet för att hälsa på pappa. Tänkte titta in som hastigast och sedan åka hem för dusch och mer jobb men det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Mamma var också där och pappa på gott humör, så glad för alla besök. Ännu mer nöjd blev han när han fick höra att han ska skrivas ut nästa vecka och att han fått plats på Regnbågens äldreboende på Anderstorp. Hoppla!
 
Så plötsligt blev det liiiiite bråttom! Följde mamma ner till restaurangen eftersom hon ville gå och fika, pratade med personalen på ortopeden, tog kontakt med äldreboendet, åkte dit, kikade och bestämde mig! Kanske ska jag inte fatta beslutet ensam med det spar tid... Avrundar bloggen med lite bilder till syskon och släktingar. Det här är ju ett bra sätt att kommunicera med flera. OBS! Köksbord och 4 stolar saknas. Har någon ett gäng över??
 

Gårdagen avslutades i alla fall med renytterfilé och kantareller. Hann inte handla och det här var faktiskt vad som fanns i frysen. Ibland är det bra att bunkra - och det var riktigt gott efter en lång dag!

IDAG har jag städat och stökat här hemma, plockat ihop lite saker till pappa och skulle precis tänka mig en promenad för att hämta energi då fina Maria Bohlin hörde av sig. Därför kom jag mig ut och hann också ha trevligt under tiden!


Vi gick broarna på andra sidan idag och det här är en intressant vy. Skulle ta en bild av nya bron men det kom nå' skit i vägen... Haha!


Nu blev det bättre! Både bron och Maria!


Vackert väder och trevligt sällskap! Kom hem laddad och hade tillräckligt med energi för att skura badrummet. Nu ger jag mig för idag.

---

Och här kommer bilder på lägenheten till mina syskon! Vi ska ju inreda denna senast måndag och jag har plockat ihop gardiner, handdukar, filtar, överkast och sängkläder som jag ändå inte behöver. Nu gäller det att bröderna plockar upp alla hans kläder som är i Lövånger och att vi får tag i ett köksbord och 4 stolar (helst buntade). Jag ska köpa täcke och kuddar imorrn.
 

Här kommer man in. Regnbågen - gröna avdelningen.


Fint och ljust! Men tomt...


Säng finns och vi kan väl ta dit saker eftersom men nu ser ni hur det ser ut.


Stort badrum med dusch!


Tre garderober och ett pyttepentry dit vi kan ta lite porslin om vi själva vill fika med pappa på rummet. Hoppas att det här ska bli bra!
 
Nu ska jag varken blogga eller göra något mer idag! Ha en fantastisk fortsättning på helgen alla glada!