Italien och tillbaka!

Det rör på sig och just nu packar vi för hemfärd imorrn förmiddag. Det blir en lång resa med stopp i Zürich några timmar men det är smällar man får ta. Jag har ju lite jobb att ta itu med.
 
Glömde ju berätta att vi fick trevligt sällskap på tåget hem från Antibes i onsdags med ett par som jag gissade var svenskar. Jodå, jag frågade också (vad trodde ni?) eftersom hon var så bekant. TV-profil? Det också! Vi fick alltså en väldigt trevlig pratstund med Catrin Jacobs som ju ledde Sköna Söndag när det begav sig. Hon har ett ställe här nere och reste tillsammans med sin väldigt trevliga man/sambo. Vi hann ventilera mycket på den korta tiden. Kul! Tyvärr tog jag ingen selfie... 

Torsdag blev ju en dag på stranden som avslutades med en trevlig middag på Maison de Marie. Den här gången fick vi äntligen sitta i den fina uteserveringen!


Mysigt!


Maken åt grillad fisk och gjorde nog ett bättre val.


Jag ser glad och harmonisk ut men köttet var kanske inte det bästa jag ätit. Jodå, gott men lite väl senigt. 

Fredag åt vi en stadig frukost (kaffe och en croissant... haha!) och promenerade upp till tågstationen för att åka till Ventimiglia i Italien där det är en jättestor marknad varje fredag. Vi har hört mycket om den men blev nog rätt besvikna. Det var mycket trash - men ett och annat fynd av bättre kvalitet!
 

Här har vi just anlänt. Det är därför jag ser så glad ut! Haha!


Två klänningar för 30€ skapar lite kaos... Inte alla som vill slänga sig in i den här rea-röran...


Förutom Ulf då... Haha! Men det var bara ett anfall av tillfällig sinnesförvirring. Vi gjorde undan marknaden rätt snabbt och jag fick med mig en röd poncho i kashmir och maken ett skärp.


På väg tillbaka hörde vi musik och trodde det var en inspelning av Louis Armstrong. Men döm om min förvåning när det sitter en svart man som sjunger exakt likadant! Helt fantastisk!

Vår plan var att stanna i Ventimiglia lite längre men det var faktiskt en väldigt ful liten stad. Nja, kanske inte ful men o-charmig och lite skräpig. Lunchen vi åt var heller inte god... 


Palmerna vid stationen var väl heller inga skönheter... Haha! 

Nej, vi satte oss på tåget igen, kom hem och drog ner på stranden för att läsa lite i kvällssolen. Väldig avkopplande. Lite folk men vi var väl inte helt ensamma...


Maken hittade en ny skata... Haha!


Och jag hittade fler stenar... Den här är nästan som ett hjärta... Ja, man får ha lite fantasi!


Lite promenad på stranden.


Och en selfie i kvällssolen. Fast det kan ha varit maken som tog den här och då måste det väl vara en "Ulfie"? 


Solen gick ner och vi traskade hemåt.


Nomad men spelade på torget och trummade hej vilt. Otroligt svängigt och många intresserade åskådare. MEN kolla killen längst till höger som inte noterade spårvagnen! Den touchade ryggen...


Ännu en god kväll i den här fantastiska stan!


Fönstershoppade lite. Vad säger du Emilia? Är de värda 9000:-?


Och "Emma" som fått en ny klänning i Nice blev sugen på den här väskan - men det är tur att hon är snål eftersom den kostade 27000:-!! Jag skulle aldrig...


Idag har vi gjort vår sista dag här nere och den blev riktigt bra den också. Började med en "Mie-frukost" på stranden eftersom vi hittade ett McDonalds på vägen. Inget är som en saftig McMuffin...


Sedan njöt vi av solen och försökte bränna oss lite men det lyckades väl sådär. Jag har inte ont nånstans... Haha!


Vi kikade också på alla som åkte fallskärmar och annat galet på vattnet. Den här jet-ski-åkaren fick bra höjd!
 

Och så sammanstrålade vi med de här goa' killarna till lunch; Mió och Sebastian! Det var ett klipp! För det första är de så varma, fina, roliga och oerhört trevliga. Sedan känner de ju också till massor med bra restauranger. Vi åt gott och hann surra om livet och föräldrar och Italiens för och nackdelar och lite annat. Nice!

Mió bloggar också och här kan ni läsa dagens rader: http://www.evanne.se/2015/09/26/gayday-gaybeach-gaycation/ 

Vi åt på Papayou och jag tog in den här biff-thai-salladen. Sååå god och fräsch! Och sällskapet det bästa även om vi saknade Åsa allihopa! Men du var med på ett hörn!

Nu har vi fotat och ätit ikväll och om jag inte ger mig nu så hinner jag inte packa... Vi ses kanske imorrn! Tack för att ni hängt med på resan!