Tjejmiddag och ny show!

Gick ut ganska försiktigt igår och det var såååå skönt att bara ha en slapp förmiddag, hänga i soffan och kolla på Nyhetsmorgon. Sedan åkte jag och klippte mig, gjorde bort lite jobbsamtal och mail innan det var dags att åka ner på Bryggargatan för att träffa gamla arbetskompisar från teatern för en tjejmiddag!
 

Vi träffas inte så ofta men har alltid lika trevligt! Chrissie som numera bor i Helsingborg har en tjänst på Campus som gör att hon faktiskt finns i Skellefteå lite oftare. Gunnel som numera är pensionär och skrapade fram en halv miljon i TV i somras var glad som en lärka och jag unnar henne all guldkant!

Helena som fortfarande jobbar som scenograf på teatern träffar jag ju lite då och då på jobbet men man hinner ju aldrig surra. Nu hade hon tagit tag i träffen och såg till att vi också hade ett bord. Kanon! Och själv är jag riktigt nyklippt - ännu ett lysande jobb av Sara Fjällström!

Otroligt trevligt med mycket prat, skratt och "cathing up" sedan sist. Vad gör alla och hur mår barnen och vad händer på jobbet och i livet? Vi hann också ventilera mer värdsliga frågor som engelska kungahuset (haha!) och mitt i alltihopa kläckte jag en idé till mitt och Åsas nästa projekt. Kommer att bli så bra!


Hjortinnanlår med kantarellrisotto satt heeeeelt perfekt! Grönkål är tydligen det nya svarta och till detta serverades fermenterade lingon.

Fermentering var något nytt och måste kollas upp. Det är tydligen en typ av jäsningsprocess, en konserveringsmetod utan socker: "Fermentering är en oxidation av organiska föreningar, utan syre men med mikroorganismer." Tycker att rårörda är nog så bra. Det låter i alla fall godare...

Tack tjejer för en kanontrevlig kväll! Det gör vi om snart igen.

Idag startade jag tidigare och gjorde bort en massa ärenden direkt på morgonen. Skulle hämta paket, köpa mjukisbyxor och cigaretter åt pappa, gå på banken åt dem och lite annat. Hämtade sedan upp mamma, köpte hamburgare och åt lunch tillsammans med dem hos pappa på Regnbågen.

Pappa är ganska trött och slut, äter nästan ingenting - men uppskattade besöket. Jag var sliten idag och känner att tålamodet och orken inte riktigt räcker till men vi fick ändå ett par bra timmar tillsammans. Mammas knä funkar fint och hon tränar flitigt för att få upp rörligheten. 
 

Hem för lite fix och sedan iväg till kvällens föreställning tillsammans med personal från Rönnskär!

Vi spelade i det fina Folkets Hus i Skelleftehamn och avslutade kvällen med en frågestund tillsammans med en expertpanel som jag bjudit in och som ställt upp fantastiskt bra! Det ÄR så bra att fånga upp frågor från publiken efter föreställningen och det kommer alltid många funderingar! 

Nu blir det ledigt ett par dagar och sedan spelar jag igen på måndag. Dagarna rullar på i ganska rask takt nu och det kommer att bli perfekt att åka upp till Luleå för att se "Till häst genom Västerbotten" tillsammans med Oskar och Lisa! <3
 
Tack till kvällens fina publik och mina duktiga kollegor Kågis och Theresa! Ni är guld!
 
 
 
 
#1 - - Sven-Olof Andersson:

Trevlig läsning ! Tråkigt dock, om din pappa. Honom minns jag som en underfundig man ...

Svar: Tack! Ja, pappa har verkligen gjort avtryck. Inte lätt nu men det är ju livets gång.
Monica Lindgren