Tävla om titel!

Teater för hela slanten idag. Har haft möte på förmiddagen tillsammans med Micke och Västerbottensteaterns dramaturg Tora Von Platen där vi gått igenom texten till monologen om Jompa och bett om lite tankar och synpunkter. Nu ska hon också kika på materialet ett varv men i dagsläget har vi ett alldeles utmärkt manus att börja med. Kommer att bli så roligt! 
 
Vi ska bara ha en bra titel... Ja, vi har en del förslag men kom gärna med fler? Vi kan lotta ut ett par biljetter till vinnaren! Det är alltså en monolog för soppscenen om Kjell "Jompa" Johansson med paralleller till Micke Lindgren som också spelat både revy och teater. Klura och skriv en kommentar här eller på Facebook! 
 
Hann sedan åka hem till mamma för att hämta lite inneskor och mobiltelefonen och sådant hon behövde på lasarettet. Hon blir nog kvar veckan ut och vi har fått kallelse till Vårdmöte på torsdag.. Känns bra då hon ju behöver mer insatser när hon kommer hem. 

Hälsade på henne och tycker att hon var i överraskande fin form. Knäet är stelt men hon har varit på benen flera gånger och får ju självklart också träningsvärk. Men det är tur att de har hennes favoritmedicin; Alvedon... ;)
 
Vi skulle ju spela föreställning på Skellefteå Lasarett idag så jag befann mig ändå i huset. Men det ääääär långa korridorer och jag förstår att en del personal använder sparkcyklar när de rör sig mycket i kulverten. Hade tänkt kapa en men jag mådde nog gott av att röra på mig.
 
Här är vi på plats i eftermiddags för att rigga och jag var ännu lyckligare idag då vi fick service med både ljud och ljus från Västerbottensteatern! Tack till Ove och Nogge! Det är inte ofta jag och Kågis har den uppbackningen och det är så uppskattat!

Föreställningen gick fint men blev ju kanske lite speciellt då de åt soppa under tiden. Jag är ju van att det blir helt tyst. Men det var otroligt fin lyssning och massor med frågor i grupperna efteråt! Känner att jag verkligen gjort insatser under Sober October och det gör mig glad. Det viktigaste är ju att vi pratar om alkohol och att alla blir mer medvetna om hur de dricker.
 
Nu är jag dock mest medveten om hur trött jag är... Ska komma mig i säng och ser fram emot ännu en dag på Lassarangen imorrn! Tack till Landstinget som satsar på kultur och information till personalen!