På stugan!

I Piteå säger man att man är "på" stugan och inte "i" som vi nog skulle sagt hemma. Men jag tar seden dit jag kommer och är glad över att få smita iväg ett par dagar och bara vaaaaaara hos Åsa - på stugan! Det är så härligt...

Och när jag kom fram hade hon redan dragit igång aftonens matlagning och förberedde sin "halv-åtta-meny" som jag skulle få till middag. Vilken lyx!
 

Här förbereder hon den underbara glassen med både lemon curd och lakritskolasås... To die for! 
 
Men innan maten har vi hunnit surra ikapp allt som hänt sedan sist. Det ÄR så skönt att ses och ventilera allt som grott och skavt eller det som bara varit alldeles underbart! Nalle Puh sa det så bra: "En god vän är som en varm filt..."
 

Jag hann också med en promenad med Alma och det var friskt och härligt!


Hon är som ett yrväder - en otroligt fin och charmig Lagotto!


Sedan tillbaka till huset på höjden där det nu började dofta ljuvligt!


Och nu sitter vi i " room with a view".


Voilá! Underbar anka med chèvrepotatis och en cidersås jag hade kunnat dricka som den var... Nåt' så sjukt gott!

Och desserten... Ja, den var inte liten men den tog slut ändå... Jag var aldrig rädd... Mmm... Och receptet finns här: http://www.recept.nu/glace-au-trois-saveur
 
Nu sitter jag och myser (läs: jäser) i stugvärmen och har det alldeles underbart! Imorrn har vi tänkt göra roliga saker som yoga, lite promenader och städa garderober. Vi har så kul tillsammans! Haha!
 
Ja, jag föreslog några Yin Yoga-övningar som start och letade bilder på nätet. Hittade en som jag tror skulle passa: 
 
Vad tror ni? Någon butterflyvariant som jag tror inte ens fjärilarna klarar av... Haha!
 
Och medan jag är borta så har lillebror kommit hem till oss med älgkött och lillasyster åkt till både mamma och pappa. Det ÄR så skönt att vara flera syskon! Kram på er!