Möten och säkerhetsjobb...

Jag hade min dator med mig på jobbet på Statt i fredags. Det var väl helt OK men när den stod där på scenen så kom jag på att jag inte hunnit säkerhetskopiera på ett tag... Inte bra. Nu hände ingenting men sedan jag började blogga har jag ju tusentals bilder och som egen företagare massor med material jag skulle bli galen om jag förlorade...
 
Därför har det tuggats ordentligt här och jag håller på att fylla hårddiskar med diverse nyttigheter. En del är givetvis redan uppsäkrat men det är bra att uppdatera dokumenten också. Jag borde givetvis rensa i bildbanken men det får bli lite eftersom - och bilder på barnen kan jag bara inte slänga! 

Råkade börja bläddra och fick upp deras studentbilder... Gulle! 


Oskar 2007. Fint att se "gamlern" så här pigga!


Emilia 2009. Piggare än nånsin!
 
Studenten. Vilken härlig frihetskänsla!
 
Ja, man blir lite nostalgisk. Det blev jag också när jag kollade in Norrans Facebooksida och fick se en gammal bild...
 

Haha! Ja, det var ett tag sedan. 1988 närmare bestämt och jag hade jobbat ett par år på teatern och var gravid med Oskar. Cats-tröjan hade jag fått av en av teknikerna och håret hade jag verkligen fått höjd på... Sötast är dock killen i blågula mössan - Skellefteå AIK:s Melker Karlsson!

Nej, nu måste jag återgå till verkligheten. Vi ska ju till Luleå imorrn och spela två föreställningar och har inte plockat ihop allt som ska med. Mest glad är jag över att vi ska hinna fika med Oskar på eftermiddagen. Han och Lisa var ju hemma i helgen men barnen kan jag aldrig träffa för ofta!


Vi avslutade helgen med Sashimisallad till middag. Riktigt fräscht och gott!
 

Tack till Degermans för receptet! Det ser kanske inte lika snyggt ut som när ni serverar men den superfina sashimilaxen jag köpte på Food var vansinnigt goooooood! Strödde över lite granatäppelkärnor som jag tycker är både vackra och lite begärligt beska.
 
Och det gick hem i stugorna! Sonen nöjd och maken gjorde också tummen upp från vänster... 

Har tillbringat eftermiddagen i möten på teatern och tycker att vi kommer framåt på alla fronter. Jag och Micke får nu stöd av dramaturgen Tora Von Platen och det känns kanonbra! Hann också hälsa på mamma och betala resten av deras räkningar. Gårdagen ägnades annars helt åt pappersarbete och det är precis lika tråkigt som det låter... Skönt att det är över för den här gången.
 
Nu siktar vi på en bra dag på Norrbottensteatern imorrn! Luleå - here we come!