Bara glädje!

Börjar med gårdagens glädje. Emilia och hennes lag Guldhedens IK kommer att avsluta säsongen som seriesegrare och får spela i Div2 nästa år! Så otroligt roligt för ett lag som verkligen kämpar tillsammans! Mycket utropstecken blir det men vi äääääääär så stolta!!! 


Bra jobbat tjejer - ni äger!

Och nu över till dagens positiva dag med Skellefteå Kommuns Hälsoinspiratörer. Karin Våglund och Britt Eriksson hade lagt ett fantastiskt bra program kring goda samtal om en så svår fråga som alkoholism. 


Här är alla glada medarbetare samlade på Medlefors och jag och Kågis inledde med föreställning redan 9.00 - och jag var på plats! Duschad och piffad och nästan vaken... Haha!
 
Jag har ju fina vänner! Först messade Åsa ett "wake-up-call" från "/mamma" som hälsade att jag inte skulle svara på mess utan äta frukost och kamma mig... Haha! Gulle... <3 Sedan ringde en av dagens moderatorer Hans Marklund för att säga att jag hade 40 minuter på mig till showstart. Men då var jag faktiskt redan på väg... Tack ändå för att ni bryr er! 

Efter föreställningen blev det tid för riktigt bra samtal och frågestund i grupper med nya konstellationer. Jag var kvar för att svara på frågor och det blev mycket snack kring hur man reagerar när man misstänker att någon har alkoholproblem - och skillnaden mellan att bry sig och att lägga sig i. Otroligt nyttigt. En sådan här dag borde ALLA arbetsgrupper få vara med om. Tack för att vi fick vara med!
 

Hans Marklund och Ann-Cha Pavval - som inte träffats tidigare - höll tillsammans i moderatorskapet och gjorde det med den äran!

När människor är spontana, naturliga och kommer med så mycket egen livserfarenhet som de här två så kan det inte bli annat än bra! Hans berättade bl a om sitt arbete som "Vän till AA" och Ann-Cha pratade om sin barndom som vuxet barn och dotter till två alkoholister. Starkt och med en sådan positiv energi! Snyggt jobbat båda två! 
 

Ann-Cha är en smart, kunnig, friskvårdande, livsbejakande solstråle och jag blir så glad när vi träffas! Vi har mycket gemensamt - inte bara skrattgroparna... ;)

Åkte sedan på teatern med scenografin (den pyttelilla) och hade ett möte. Sedan hem för att byta om och åka på träningspass med Anki. Idag hade jag träningsvärk från gårdagen redan när vi startade och just nu känns det som om jag knappt kommer att kunna stå upp imorrn - eller ännu värre, sätta mig ned... Haha! 


Trött som ett tok när jag kom hem - men det gick över efter kaffe och makens gooooda äppelpaj! Hade dessutom en hink kantareller som lillebror Roland kom med igår så när jag nu rensat, förvällt och frusit in dem känner jag mig både rik och lycklig. 

Bara glädje! Och så lite dubbelhaka och hälsprickor men det går väl över... Haha!