100-årsfest!

Lååååång dag igår men en oerhört lyckad 100-årsfest för Skellefteå Lasarett som firade tillsammans på Statt - och jag hade glädjen att få vara konferencier.
 

Jag fick också jobba tillsammans med "Årets Ledare" Sofia Andersson Lundberg och det är alltid roligt! Vi tillhör väl kategorin glada och energiska festfixare båda två (ja, ja, lite högljudda också). Här kommer ännu en gratulation och massor med kramar!

Jag började redan på morgonen med att fortsätta läsa de böcker jag fått låna om lasarettets historia. Jo, det var rätt intressant även om jag inte hann mer än skumma igenom. Huset är faktiskt ritat av Ernst Stenhammar som också är mannen bakom Centralpalatset och Grand Hotel och under en lång period var man t o m självförsörjande med egen trädgård, bageri, stall och svinhus! 
 
”Invigningen den 18 september ägde rum i stora korridoren i andra våningen, där  den ena fondväggen var vackert dekorerad med svenska flaggor samt blommor.” Och igår blev det firande av jubiléet med fest, musik och skratt! Inte så mycket blommor men desto mer ljussättning.
 

Här har gästerna börjat droppa in och ni ser ju hur snyggt Anna Boström har ljussatt! Det gör otroligt mycket för stämningen.


Fantastiskt bra pausunderhållning och mingelmusik av "Keen Youth" - tre Skellefteåtjejer som är oerhört begåvade! Här är fokus på musiken och de gjorde både covers och egna låtar!
 

Michelle Pettersson, Klara Nygren och  Maja Stenberg. Lägg namnen på minnet. Själv ville jag bara ta med dem hem. Måste ordna en fest med levande musik i vardagsrummet...

Sedan blev det middag, gala med prisutdelningar och Lassaspexet som visades för 28:e gången. Riktigt kul och en stor eloge till drivkraften och idésprutan Marianne Lundqvist som både skriver och regisserar! Två f d Lövångersbor fanns också med i ensemblen - och det gör en glad! 

Ännu en eloge till festkommittén med Lise-Marie Eriksson, Maria Lingehall och Lina Tjärnström i spetsen! Ni är så energiska, glada och positiva - och väldigt roliga att samarbeta med! Tack för uppdraget!

Och när jag lämnat över till kvällens DJ, packat ihop datorn och skulle börja vända hemåt så kom de här finingarna och ville ta en selfie med mig. Wow! De hade blivit så inspirerade av min föreställning på lasarettet och jag kände mig ännu lyckligare! Jag har ju, som ni förstår, världens roligaste jobb!
 
Idag njuter jag stillheten här hemma och det enda jag ska göra är att krama Oskar och Lisa och laga lite middag!