Väder och eurovision!

Vaknade till spöregn och det gör ju att man inte stressar upp sig direkt. Inte mycket man kan göra ute - åtminstone inte det jag hade tänkt... som fönstertorkning och annat. Sedan hade jag inte särskilt mycket energi över heller så jag har tagit det rätt lugnt - tvättat lite och pysslat på. Kom mig i alla fall iväg på en ordentlig promenad när det klarnat upp.


Lite karaktär på himlen idag! Tyckte först att jag såg ett hjärta... Och kom att tänka på min himmel för en vecka sedan:


Lite mer rosa... 


Och finaste sällskapet på promenaden! Saknar dig älskade Emilia! <3


Sedan gjorde jag middag (eller lagade Foods utmärkta gourmetpåse!) och gjorde upp eld. Inte så vanligt 23 maj. Men idag är det pingstafton och för 21 år sedan gifte vi oss. Då snöade det 19 maj... Men sommaren blev fantastisk så jag hoppas det blir likadant igen!


Getostpotatis och en utmärkt ryggbiff satt fint! Särskilt för maken som jobbat (utomhus) hela dagen. 


Desserten var en smaskig cheesecake med kolasås... Jag behövde den inte men åt den ändå! 

Och sedan dess har det varit Eurovison för hela slanten! Jag har en del favoriter men tror inte att de kommer att gå så långt. Hoppas fortfarande på Sverige men röstningen pågår och Italien och Ryssland ser också ut att gå bra.

Bland mina favoriter kan nämnas alla journalisters hatobjekt, paret med hörlurarna från Slovenien. Maraaya men "Here for you" föll mig i smaken och jag går omkring och nynnar "when you're down, down, low..." Märklig accent och skön melodi.

Jag gillade också Estland - Stig och tjejen som jag inte kom ihåg vad hon hette... Snygg låt med fin refräng "I didn't want to wake you up..." Men hans frisyr? Hade han toupé? På ena sidan? Nåja, det är ju musiken som räknas.

Och Norge! A monster like me... Så snygg ballad! Och så vackert! Hon såg ut som ett skogsrå och han var långt från ett monster... 
Sverige då. Snyggt, tekniskt, läckert och avskalat - älskar Måns enkla outfit och hans proffsiga performance! Bra jobbat!

Sedan hade jag ockå en gott öga (eller öra) till Cypern - En 21-årig kille som såg ut som Elvis Costello och tydligen hade med sig nio par glasögon... En favorit som skulle göra "Everything for you..." Man tackar! Australien svängde också rejält! Skön kille den där Guy Sebastian! Tonight's so good sjöng han och det var han också. 

I övrigt kan jag väl säga att ljudet var lite burkigt även ikväll och det är synd. Nu måste jag kolla in hur det går! Vi hörs när det rörs och jag tror att vi kommer tvåa igen. Om vi inte vinner. Eller kommer trea. Men vi ska vara nöjda!
 
 
 


 
#1 - - Junitjej :

Vad gott det ser ut!