Städ och stök!

Igår blev det en heldag med röjning i hemmet! Det värsta jag vet (nej, inte värsta, men illa) är när man varit på IKEA och det står påsar och kartonger i groventrén hur länge som helst innan det blir uppsatt eller instoppat där det ska vara.
 
Vi har ju också en tendens att köpa saker vi inte behöver (men som kan vara bra att ha) och därför finns det redan ett "tag-själv-lager" med saker som blivit över från tidigare shopping... Nu sansade vi oss i måndags och kom hem med lagom mycket prylar så det gick förhållandevis snabbt.
 
Jag behövde egentligen jobba men var ensam hemma då maken både jobbade, utbildade sig och afterworkade. Sådana dagar kan jag spela hög musik och stöka på ordentligt. Fick jag skulle jag nog slänga eller ge bort ännu mer... 
 

Nu är alla saker på plats och nya mattan i rummet blev en ljusglimt - liksom skåpet i köket som jag verkligen älskar! Inga stora förändringar men på platser där man vistas hela tiden och det känns fint.
 
Sedan var det bara att bära ut andra skåpar i uterummet, ta hand om gammalt innehåll och städa... Tog hela dagen men så skönt när det var gjort! Nu ska jag bara sy nya gardiner i köket men det blir en annan dag. Måste ta igen jobbet jag inte gjorde igår och packa lite prylar. Vi spelar i Piteå imorrn efter lunch och sedan drar jag till Luleå för direktflyg till Göteborg! Lovely! 
 
Nu är maken ledig och forsätter pysslet så jag kan lugnt sitta här och klura vidare på nya påhitt! Ha en fin dag alla! :)