Oj? Och Mat!

Vart tog vägen vägen? Hur led är tiden? Eller är den bara ur? Var dagarna som kom och gick verkligen livet? Och var tusan är mina bloggambitioner? För att citera en gammal spirituell kollega: "På A svarar jag Bäver och på B vet jag inte..." Haha!

Ja, till er som tycker att jag bara svamlar så påminner jag om att jag ju varit i Göteborg den senaste veckan och där har umgänget med finaste flickan varit viktigare än bloggen... Sorry, men sant! Vi har haft det bra och hunnit både prata, äta, shoppa, promenera och umgås. Lugnt och fint. 

Torsdag skulle jag ju flyga hem och kvällen innan kommer det ett mess om att flyget är inställt... Strejk... Nåja, anslutningen från Arlanda till Skellefteå såg ut att funka så jag bokade snabbt en reservbiljett med Norwegian till både mig och Åsa (som var nere för ett jobb). 


En högoddsare att få så här fint sällskap på hemresan! Som ni ser hade SAS inte kommit igång ännu så vi var glada i hågen som kom oss iväg. 

Fint väder, klar sikt. Vi kanske hade kunnat få köra själva? 

Jag kom mig i alla fall hem och det var skönt att sova i egna sängen. Det är ju alltid det även om det är roligt att vara borta. Idag har jag tagit igen lite jobb, gjort en massa ärenden, tvättat och shoppat... MAT! Det är lite ungkarlsläge i kylen när man kommer hem så det är bara att bunkra på nytt.
 

Avslutade matshoppingen hos Mie på bätterstället Food's Gourmetbutik! Nu har de byggt ut butiken och man kan frossa i ännu fler läckerheter och testa nya smaker!


Och Marcus är inte bara kock - han har också byggt! Efter Mies hårda direktiv kan jag tänka? Haha!


Det blev i alla fall superfint och jag kom ut både med Gourmetpåse och annat gott. Precis nu har jag stoppat i mig små toastbröd med tryffelbrie... Mmm... 


Gjorde biffar ikväll och köpte därför en äppelgelé med calvados som lyxtillbehör. Små glädjeämnen i livet som man absolut måste unna sig! (Om man nu vill det).

Själva gourmetpåsen med ryggbiff och getostpotatis ska vi äta imorrn när maken slutar tidigare än 22.00. Nu får han nöja sig med lite husmanskost som nattamat.

Sedan är jag väldigt nöjd över att också ha skaffat Jussi Adler Olsens senaste deckare! Men jag måste väl läsa ut den jag håller på med först. Lääääääängtar...
 
Tjolahopp!