Leendedagen!

Det finns temadagar i almanckan för bl a FN, värnlösa barn, cancer och alla hjärtan. Men också för kanelbullar, lösenordsbyte, arbetsmiljö, frukt, gamla vänner - och skratt! Idag är det Världsskrattdagen eller Leendedagen som någon kallat en grupp för på Facebook. Le mot en främling skulle vara mottot under ett dygn och nu är det bara knappt två timmar kvar... Har jag lett och skrattat? Självklart! 

Världsskrattdagen infördes 1998 och har också ett högre syfte; "World Peace through Laughter"! När jag kikar på mer info så ser jag också att den infaller första söndagen i maj varje år. Alltså igår... Haha!  http://www.laughteryoga.org/english/events 
 
Nåja, man ska inte lita på Facebook men jag har passat på att vara glad ändå! Annars hade det ju passat bra idag eftersom det också är min namnsdag... Imponerad över alla som kommer ihåg att gratta. Jag är helt värdelös på namnsdagar men tackar stort!
 
Första anledningen till ett leende var väl min stora kalufs som fick sig en genomkörare hos bästa Sara! Klippning och färg stod på programmet och jag blev som vanligt nöjd - och glad! :)

Sedan jobbmöten och planeringsarbete innan jag drog iväg på kvällens träning. Kanske inte jättenöjd eftersom både styrkan och konditionen "farit en fulfäl" av mitt minimala tränande den här våren. Himmel vad trött och slut jag blev. Här skulle man kunna ge upp och säga att inte löns att fortsätta - men det är med träning som att gå till frissan: Det kan bara bli bättre! 

Nu har jag degat i soffan en stund och ska faktiskt försöka komma mig i säng. Morgondagen blir fullsmackad med inläsning och förberedelse inför en mötesdag med teatrarna i Västerås på onsdag. Bara att hugga i! Det är väl för tur att jag tycker att det är roligt med teater? 

Avslutar med ett leende och hoppas att ni alla har haft en glad dag - både igår och idag! Jag tycker faktiskt att man kan le mot varandra och skratta varje dag. Och äta kanelbullar. Och krama varandra. Och sova. 27 juli ser jag nämligen att det är Sjusovardagen - kommer att firas ordentligt! Haha!
 
På fredag är det Europadagen. Vad ska man göra då? Resa bort? Jaaaa! Jag tror jag ska dra till ett bätterställe i Europa: Renön! Nu drar jag däremot till sängs...