Förvirrad men nöjd...

Jag verkar ha tappat stinget totalt som bara bloggar varannan dag. Ber om ursäkt till Christina som är min flitigaste läsare! Hoppas du har kunnat sova ändå... ;)
 
Nåja, jag har varit flitig med annat istället. Jag har t ex ätit... Haha! Och faktiskt varit en sväng till IKEA igår! 
 

Det såg länge grönt ut för oss men modet svek - särskilt när vi messat Emilia och frågat vad hon tyckte om gröna skåpar i vardagsrummet? "Va? Ser ju ut som ett skåp i ett barnrum!" Haha! Hon är så brutalt ärlig och det är så skönt! Ja, vi hade redan börjat skippa idén då färgen inte matchade min blus...


Annars var jag rätt fokuserad och det här är det närmaste en selfie jag hann med... Jag tar bilder av det vi ska ha som kom i håg till Tag-själv-lagret. Funkar bra - om man nu har ström kvar i telefonen när man kommer dit.


Maken var stundtals lite avskärmad... Men han kanske alltid velat ha en stråhatt?


Nu ska vi inte hänga upp oss på småsaker men den här tavlan var lite kul! Klackarna i taket...

Jag var annars rätt förvirrad och glömde saker hela tiden. Inte likt mig men jag slappnade väl av alldeles för mycket. Vi fick t ex en plocklista till den skåp vi köpte och när vi kom till lagret så var lappen borta! Och jag som hade så sjukt ont i fötterna... Men det var bara att knata hela vägen tillbaka och när jag bläddrade i telefonen fick jag också se var jag hade förlagt den:


Jag förälskade mig i den här kontorsstolen! Och titta på den grå stolen bakom... Lappen! Tyvärr städas det alldeles för mycket på IKEA i Haparanda så jag fick vackert leta upp en försäljare och be om en ny...

Det blev fulla bilen igen och vi styrde kosan söderut - fortfarande lite förvirrad. Plockade upp snusdosan ur väskan och lyckades förlägga den på det lilla utrymme som förarsätet ändå är... Haha! 


Det bästa med att åka till Haparanda är ju ändå att man får stanna till i Luleå på vägen hem och äta middag hos kärlekarna! De hade hämtat sallad och sushi som var helt ljuvlig god! Tack finingar!

Och vi fick passa på att gratulera finaste Lisa som fyller år idag! Massor med grattiskramar på födelsedan' får du nu igen! 

Idag har det annars varit fullt upp med jobb hela dagen och jag avslutade med att träffa mina eventkamrater Pär och Jögga för att planera vidare för ett kommande arrangemang! Det är så roligt att jobba med de här herrarna och allt bara flyter! Kul!


När jag kom hem efter att ha rekat lite platser för eventet så öppnade sig himlen. Jag hann precis in med matkassarna från bilen. En eloge till maken som greppade krattan och tog ihop de sista löven innan det började!


Kungsörnen hade en blöt afton men jag fick ändå lämna honom i sticket eftersom vi hade fullt upp inomhus ikväll. Ett IKEA-besök tarvar ju lite efterarbete...


Det är tur att jag har en så händig man! Jodå, jag kan jag också och brukar vilja göra saker själv - men det är så skönt att ibland luta sig mot någon som kan bättre!

Det som började med att vi behövde en skänk till uterummet och en idé om att flytta vitrinskåpet från vardagsrummet dit slutade istället med att vi köpte en ny skänk till köket och flyttar det möblemanget istället. Så det kan bli.

Men jag är så sjuuuuuukt nöjd! Som jag har längtat efter vita möbler! Vi blev så nöjda att vi inte ens surade över att vi råkat glömma den sista påsen gångjärn hos Oskar och Lisa. De kommer ju hem i helgen och vi kommer att få fullt upp med att ta hand om all bråte som fanns i skåparna... Köpa nya möbler och flytta om är en bra ingång för rensningar!

Men nu är jag sååååå trött! Jobbardagar fram till fredag och sedan blir det Göteborg och besök hos kärlekarna där!! Lovely! :)