Selfie on tour...

Den här dagen gick åt till packning och stök här hemma efter sen hemkomst från Malå igår. Gick fantastiskt bra och att det kom 40 personer vilket är någon form av rekord! Kul!


Kågis körde oss galant och det är riktigt skönt att bara få åka när man ska spela. 


Lite is på vägen men inte så halkigt - förrän vi skulle hem... I skogen flög nån' jättefågel...


Och här stod några till mitt i kalhygget! Haha! Jag tycker faktiskt att de är ganska fina - särskilt när man vet hur miljövänlig energi de producerar! Kalhygget ja... Var var timret då?


Hääääääär! "E brano stort avlägg!" 


Och full fart på samhället. Malå lever nog upp rätt mycket under vintersäsongen.


Och framme vid klassikern Forum där vi skulle spela. Jag gör så fina kompositioner med en skitig snöhög i förgrunden... Haha!


Biljettluckan används fortfarande när det är bio och måste betecknas som "kult"!


Fint trapphus även om jag vet att teknikerna svor när de skulle lasta in stora byggen och det här var enda vägen... Många gånger är skärmar 4-5 meter höga och kraftvagnar väger multum. Nu finns också en handikapphiss installerad. Jag har ju lagt turné i 15 år men det var länge sedan jag åkte ut till scenerna. 


Och biosalongen används numera även av skolan. Halva delen av den sluttande salongen är borttagen för ett mer flexibelt användande - men det här avståndet till publiken är lite vääääääl långt. Alltså valde vi att spela på golvet och dra för en ridå mitt i rummet.


Kågis byggde och fixade allt ljud medan jag bar stolar och till sist också min stora scenografi...


Här har jag byggt klart! Haha! Jag fick med andra ord tid över (och hade kameran med) så jag gick en runda.


Fina originallampor! Är det 60-tal?


Och trädekorationerna i teak på väggen skulle säkert också skydda tapeten.


Dags att kolla foajén. Nödutgång: check! Någon hade satt upp massor med gamla filmaffischer och jag måste ju reka lite. Selfiesar? Självklart! Haha!


Erotikon...


Berg-Ejvind och hans hustru... Filmskådespel i sju avdelningar. Jo, jag tackar!


Häxan... Här började jag känna mig hemma! Haha! Men så började publiken komma och det var bara att byta om och ladda!

Gick jättefint även om det var lite för ljust i salongen. Vi hade behövt ha med oss ett par lampor men nu vet vi till nästa gång. För kännedom så fanns det strålkastare på plats men ingen visste hur man fick igång någon anläggning och vi tryckte på aaaaaaaaaaaaaallt! Kanske därför? Haha!
 
Nöjda och glada kunde vi sola oss i glansen från både skylt och julgransbeslyning innan vi vände hemåt. Tack för en superfin kväll Malå och för gott fika och fin service Gunilla!

Nu packar jag för en resa söderut och då hoppas jag också på att få vara riktigt ledig! Återkommer med rapporter! Skrållan tar hand om både huset och grannarna. Eller om det nu var tvärtom? Haha! Ha en fin kväll och helg alla! :)