Redan söndag?

Doesn't time fly when you're enjoying yourself? Ja, snart är den här lediga helgen slut men den har varit både avkopplande, händelserik och rolig. Vi har också rör på oss en hel del - idag nästan 18000 steg och det känns i fötterna...
 

Igår kväll besökte vi Scalateatern igen och hade bokat biljetter till Grotescos "Nära dödenrevy". Glada i hågen plockade vi fram biljetterna bara för att se att jag för första gången någonsin bokat fel dag! En månad fel! Haha! Ja, det var utsålt men ett par platser över så vi fick se den i alla fall. Skönt! Men det mesta brukar ju lösa sig. 


En stundom strålande föreställning där Dorsins Cornelisimitationer kom igen som en röd tråd och ibland innehöll ordentligt med substans. Både SD och Romernas situation hann de ta stark ställning mot respektive för. 


Det fanns toppar och dalar men som helhet en bra föreställning där deras långa sekvens på låtsasengelska var sjukt bra! Dessutom hade de utvecklat den gamla hiten "Tingeling" med både rap och ryska inslag. Ett jädra drag!

Idag hade jag otroligt svårt att komma mig upp ur sängen men till slut så... Och när vi skulle ta bord till frukosten så blev det bredvid en gammal bekant:


Theresa från Unghästen var här för att träffa ett par regissörer och nu hann vi ta en lång frukost tillsammans och prata om kommande samarbeten kring min föreställning. Kul!


Sedan drog vi ut på stan en sväng och hela stan tornade upp sig den här söndagen!


Jodå, Klara också!


Mycket hus blev det. Men även en glass i Kungsan i solskenet och en del shopping... Vad trodde ni?


Hahaha!

Tillbaka på hotellet för att lämna av lite påsar (jag tror maken vann idag...) och sedan en lång prommis till vårt bätterställe!


På väg mot Gamla stan!


Stadshuset tornade lite det också! Vackert väder men lite kallt.


Till slut framme vid Fotografiska! Och vad möts jag av? En skylt som frågar om jag vill bli en bättre fotograf?


Men jag kan ju redan ta selfies... Hahaha!


Vi började med favoritrestaurangen eftersom det hade hunnit bli middagstid. Kändes bra! This must be the place!


Räkmackorna är bara för vansinnigt goda! Citronmarängpajen är inte att leka med den heller...


Och utsikten Stockholms bästa!


Sedan kikade vi runt på utställningarna och började med Andres Serrano. Fantastiska bilder om liv och död, himmel och helvete, människor, kroppar, känslor och kyrkan. Starkt!


Nomads.


Heaven and hell.


Sedan såg vi Herb Ritts som tilltalade mig lika mycket - om inte mer.


Fantastiska porträtt! Här Mel Gibson.


Sinhead O'Connor. Ja,jag skulle kunna ge er massor med exempel men nu hinner jag inte med.


Årets Bild-utställningen fick man inte heller missa. Fantastiskt bra bilder även det här året! Den vinnande från de turbulenta händelserna i Ukraina.


Till och med toaletterna är lite coola och jag tog en selfie där jag fick sällskap... Haha!
 

Promenad hem igen i den sena kvällen. Fotografiska är ju öppet till 23 varje dag. Sååå bra!

Nu återstår bara tandborstning och nattsömn. Måste ju vila benen lite inför morgondagen. Lär väl bli en runda på stan igen innan vi åker hem. Bra helg - men nu måste jag väl hem och sova ett par dagar... Haha! Och klippa mig. Längtar efter mitt besök hos Sara på tisdag! Det behövs.
 
Sov gott alla! Det ska i alla fall jag! :)