Sakta men säkert...

Börjar känna mig en aning bättre även om jag inte är någon stjärna ännu (vore ju kul om man blev det!). Sov uruselt men det måste ju tolkas som att kroppen talar om för mig att den sovit nog? Hoppas det.

Har inte gjort många knop idag. Bestämde mig dock för att börja tillfriskna så jag duschade, slängde sängkläderna i maskinen men blev genomsvettig bara av att hänga ut dem på tork... Haha! Man ska nog inte gå ut för hårt. Halsen svider ännu men idag har jag i alla fall fått i mig lite mat (adjö dieten!) och känner en gnutta energi.
 

Hittade lite Kågegris i frysen så det blev en snabb grillmiddag. Ja, nu ser det ut som om jag röker köttet... Men det enda som hände var att all rök dogs in i huset då dörren var öppen... Not fresh!


Blev helt OK med det som fanns i kylen. Vi hade ju dessert också... När jag var sjuk på min födelsedag blev det ingen tårta och det har vi tagit igen nu:
 
Lida Marklunds magiska bakverk dit it again! Ljuvligt gott med vaniljmousse, sylt och halloncreamcheese... Tack! Bjöd faktiskt bort halva tårtan till syrran och hennes familj. Tror en halv räcker gott!

Hoppas på en ännu bättre dag imorrn. Då ska jag nog orka jobba också. Söndag blir besök hos pappa. Han är kvar på lasarettet och behöver stöd men jag vågar inte gå dit förrän penicillinet verkat i två dygn och jag känner mig helt frisk. I'll be back!