Efterarbete

Höll på att skriva "efterbörd" men det är ju något helt annat... Haha! Men det väl ungefär likadant efter en sådan här tillställning. Massor med lösa trådar som nu ska samlas ihop för att bli fakturor innan jag går på semester. Jag jagar alltså leverantörer med blåslampa - men alla vill ju ha betalt så det reder sig. Har därför suttit med pappersjobb hela dagen och även betalat egna och föräldrarnas räkningar och fakturor.

Pappa piggar på sig och får också komma hem imorgon. Han läääääängtar och det förstår jag. Även om familjen nog har varit duktig på att hälsa på så blir det trist att vara på lasarettet när man börjar känna sig bättre. Ska hinna handla åt dem imorrn och försöka vara på plats om nu tiderna håller. Mamma längtar nog hon också och förbereder mat och bakar så att det ska finnas något gott. Känns bra! 
 
Efter flera dagar med mer spännande inlägg så blir det här ganska trist. Jag har ju bara suttit vid datorn med avbrott för matshopping på Maxi och en sväng med all återvinning. Det är märkligt hur rik man känner sig när man får kasta eller återvinna. Jag borde försöka gå igång på det lika mycket som på shopping... Haha! Men så långt kommer jag väl aldrig.
 

Köpte jättegoda körsbär så jag försöker snaska lite nyttigare! Och nu är också maken på väg hem från Berlin. Därför köpte jag lite blommor så att han ska känna sig välkommen hem!

Pioner! Inte så vackra ännu men vänta bara...
 
Ikväll har jag gjort ett långkok på gödkalvkind som, om det blir gott, kan bli morgondagens middag. Det blev i alla fall rätt hett - och även så varmt att det inte går att ställa i kylen...
 
Nåja, godnatt världen - imorgon väntar en ny och bra dag och till helgen kommer barna' hem! Underbart!