Äntligen sommar!

Midsommarafton visade sig från sin allra bästa sida och vi fick vakna upp till sol och värme, klänning och sandaler! Vilken glädje!


Vi inledde med att åka till Bonnstan för att ha picknicklunch med Lisas familj. Kändes som om vädret gjorde att allt blev rätt igår!


Stången restes och dansen lockade både unga och gamla!


Sommarflicka...


Och min midsommarman! Tycker att blomstervalet var mycket personligt...


Lisa och hennes bror Nils. I bakgrunden mormor Yvonne som fick samla stora delar av familjen.

Här har Lisas mamma Eva börjat duka fram godsakerna! Rostbiff, sallad, kronärtskocksröra, paj, bröd och... oj, så gott!
 
Fina sommarparet Eva och Joa!
 

Sedan avslutade vi med jordgubbar och kaffe och njöt av musiken från scenen innan det var dags att åka hem och packa om för nästa tillställning. En härlig stund i Bonnstan och tack för både god mat och sällskap!


Vi hade turen att få rå om kärlekarna hela kvällen och de följde med till firandet ute på Björkskär! 


På väg ut! Jag älskar att åka till havet på midsommar och när det också är så här fint väder njuter man ännu mer!


Anders och Carinas paradis! 


Oskar och Lisa som aldrig varit dit tidigare blev lika förtjusta! 


Solen värmde och bubblorna bubblade!


Goda snittar att snaska på! De här med getost och jordgubbar var försvinnande goda... 


Sådana här dagar är man extra glad för det norrländska ljuset - kvällen blir lång!


Samlade i "Vigurds huset" för förrätt! En supergod matjesillröra med citron!


Sedan var det paus för roliga tävlingar som värdarna förberett. Här var Helena först ut att försöka rulla bollen hela vägen till hinken där jag stod. Inte lätt. Och virket kom tydligen från Bygg Max... Haha!
 

Koncentrerad Lisa! 


Urban var glad - men det hjälpte inte heller. Alla tog poäng men ingen fixade hela vägen...


Den här repövningen var heller inte den lättaste. Hur frigöra sig från varandra utan att ta loss repet från händerna? Ja, det kan ni klura på! Haha!
 

Efter tre grenar var det glada miner i vårt lag! 


Dags att ta paus för kalasgod mat! Grillat med goda såser, paj och sallad. Otroligt gott!


Mera tävlingar med finurlig bollkastning. Maken har bollsinne. Det har inte jag... Haha!


Fina Lisa och Oskar! Jag blir ju så glad när de är med!


Att plocka och samla så många klädnypor som möjligt i en hand är verkligen inte lätt och jag ser sammanbiten ut! Sista tävlingsgrenen var dock den galnaste och roligaste:
 

Plastmuggen stod längst fram på plankan och man skulle stampa ned för att få muggen att lyfta, fånga den med så mycket vatten kvar som möjligt och fylla en petflaska som stod längre fram. Himmel vad det flög vatten! Själv stampade jag i vanlig ordning också ganska hårt...


Var tror ni att mitt vatten landade? Haha! 


Lisa såg rädd ut men klarade sig betydligt bättre än mig!


Förskräckt var ordet! Nåja, vi vann grenen och hela tävlingen slutade oavgjort. Rättvist och riktigt roligt! 

Avslutade med att missa solnedgången men hann se den underbart vackra himlen! Tusen Tack alla för en fantastiskt trevlig, rolig och varm midsommarafton på alla sätt!
 
Idag har jag sovit länge, hunnit på möte, träffat en kompis, suttit i solen, varit ute och sprungit/gått fem kilometer och sitter nu för att se Sverige vinna mot Tyskland. Ännu en superfin dag för mig - men kanske inte för Sverige... Nu ligger de under med 2-0 och det ser inte jättebra ut. Bäst att heja lite extra!