Sommarlunch!

Fantastisk dag igår på alla sätt! Utbjudna till Lisbeths stuga på surströmming åkte jag och Anki på förmiddagen ut till Sundsviken som visade sig från sin allra bästa sida!
 

Vi hann inte mer än ut ur bilen innan det sprack upp och blev så här ljuvligt! Att vara vid havet är alltid en njutning men det är nog soldagar eller stormigt väder som fascinerar mest. Solen kändes som en perfekt vän igår.


Läget och utsikten är makalöst bra - ett smultronställe!


Men vi var ju där för att äta sommarlunch! Tillsammans med Anki och Lisbeth innebär det alltid suring... Alla njuter!


Och en del mer än andra! 


Min första klämma var klar och det var knappt jag hann ta en bild innan jag tvungen att hugga in. Men något så sjukt gott! Vi åt och pratade och åt och pratade (Jag var värst. Igen! Haha!) tills vi var proppmätta.


Söta Tindra åt inte så mycket suring... men hon fick paltkoma i alla fall! Vi borde ha fått det men då plockade Lisbeth fram sitt hembakta... Vi ääääääääälskar hembakt!


Vaniljbullar, fantastiska nougatfyllda snittar, toscakakor och drömrulltårta... Lisbeth bakar nåt så jävelusiskt gott! Och vi tömde fatet... Haha! Ja, det är för hemskt men vi var verkligen inte där för att banta.


Den enda som fortfarande ser ut som en spinkribba är bakerskan själv. Smakar hon aldrig? Jodå, men gulle-Lisbeth ser likadan ut ändå. Fin!


Och på väggen ovanför satte hon genast upp dagens present - en fågelholk i porslin, gjord som en tetrapak - från Ingmar!


Det blåste upp så jag hannockså gå ner till havet och ta lite bilder av stenarna.


Jag gillar när det slår in vatten!


Jag gillar också det här fantastiska stället! Hur fint som helst!

Och jag gillar mest av allt sällskapet! Vi löste många världsproblem och hann skratta massor. Härliga Lisbeth och Anki - Tack för en fantastisk dag!