Högmod före fall...

Efter några fantastiska dagar med så mycket kärleksfull input halkade jag hastigt ner ett steg i förrgår. Det är ju inte alla som gillar allt det man gör och min egen mamma tog hastigt ner mig på jorden. Hon är en "oneliner" som ibland träffar precis där det gör som ondast. Eller så är hon den enda som verkligen säger exakt vad hon tycker? I så fall får jag ta med mig erfarenheten och lära mig att också ta mer hänsyn till nära och kära.
 
Jantelagen är väl oftast det man tänker på när man får kritik men det finns ju en uppsjö av nyanser där många saker faktiskt går att hänvisa till en själv. Är man för högmodig och tror att man klarar allt själv så är fallet inte långt borta. Nu för tiden faller jag inte lika hårt och väljer att avreagera mig (genom städning! Haha!) och tänka igenom allt igen. Var ligger mitt eget ansvar för min lycka? Vill jag ha rätt eller vill jag vara lycklig? 
 
Jag vill ju vara lycklig och måste därför vara lite mer ödmjuk. Igår åkte jag därför hem till föräldrarna och installerade ny telefon, lämnade över lite hjortronsylt jag kokat (fredgsgåva? Haha!) och pratade. Kändes betydligt bättre! Och som en kompis sa; Det är när man inte mår så bra som man städar hemma... Haha! Ni som har jättestökigt är garanterat lyckliga! 

Jag fick också ännu mer påfyllning av något jag verkligen saknat:
 
Soooolen! Den här bilden är tagen idag då det är lite mer slöjmoln men värmen är skön och energidepåerna fylls på.

Happy! Igen! :) Ja, jag är sällan nere särskilt länge och igår var det ju första sommardagen här hemma! Vi njöt och låg på altanen i solen och jag hann tvätta tre maskiner och allt hann torka ute och det var bara så härligt!

Till och med min arbetssamme man tog det lugnt! Han har ständigt något projekt igång och börjar jobba på måndag så han behövde verkligen softa en dag.


Vi avslutade också med middag i uterummet. Det har vi sannerligen inte gjort ofta den här sommaren! Ändå säger SMHI att juli varit normalvarm... Jo, hejsan!


Fisk med citron, panko och parmesan. Helt OK.


Sedan satt vi ute ända tills solen gick ner bakom trädtopparna. Ljuvligt!

Jag hann också med ett fotbad i solen - välbehövligt! Tror att det funkade bra för idag hade jag gått ner ett kilo... Hahaha! Måste nog göra ett varje dag... Och kanske klippa mig, raka benen, snyta mig och annat som påverkar vågen. Nej, det gjorde kanske ingen större skillnad men en promenad ska jag i alla fall hinna med idag.
 
Men först lite läsning i solen. Beslöjad eller inte - den lyser i varje fall!
 
 
 
 
 
#1 - - [email protected]:

Monika du skriver så himla trevligt jag brukar läsa dina inlägg och beträffande mammor visst är det härligt så länge vi har åsikter och är med på "banan"

Svar: Tack Gunnel! Ja, visst är det bra så länge mammorna är med även om man inte alltid är helt överens... Haha! Kram på er!
Monica Lindgren