Wow!

Vilken dag det blev igår! Jag är alldeles uppfylld av alla fantastiska hälsningar och lovord! Ni är så generösa och jag blir sååååå glad! Hoppas, hoppas, hoppas att min föreställning också kan väcka tankar hos andra och att man med tillförsikt kan inse att det går att komma ur ett av våra värsta folkhälsoproblem. 

Jag är också otroligt tacksam över fin recension där jag tycker att hon fångat problematiken på ett fint sätt och utan att avslöja för mycket. Själva historien vill jag ju bara berätta direkt till andra människor. Kanske kan den bli en bok någon gång? Jag vet inte. Världen ligger som sagt öppen!
 
Glad och tacksam!


Glad och tacksam också över att få ha finaste Emilia hemma några dagar! Skrållan är också nöjd... 


Gladast över att både Oskar och Emilia var med på premiären! Här säger de hej då eftersom Oskar skulle tillbaka till Luleå. Älskade barn!

Igår var det dags för föreställning nr två och jag var sååååå otroligt trött. Höll knappt på att ta mig upp ur sängen men innan klockan var 12.00 så var jag på G igen. Fin publik och varierande reaktioner. Det känns att det blir starkt både för mig och dem. Några kommer direkt fram för att kramas och prata, andra går ut eftersom man inte pratar högt om det här och en äldre tant grät... Vi fick kramas länge innan hon kunde åka hem. Hon måste bara få veta att barnen har klarat sig bra och jag kan säga att familjen nog är tightare än nånsin!

Ja, det är ju inte direkt någon solskenshistoria jag berättar även om den slutar lyckligt. Jag vill dock att folk börjar prata mer öppet om problematiken - men det är ju inte lätt att plötsligt bli öppenhjärtlig om man inte varit det tidigare.

Tycker dock att vi i högre grad borde säga fina saker till varandra och inte bara tänka dem. Att krama om någon som mist någon är bättre än att tyst gå förbi. Men jag har kommit förbi det där med tröstandet. Det sänker mig snarare än lindrar. Nu vill jag bara vara glad och stolt att jag kommit mig ur! Happy!

Suget efter biljetter är stort och nu finns bara platser kvar till 19, 20 februari på lunchen 12.00. Har bett Västerbottensteatern lägga in fler kvällar. Jag vill ju spela så mycket som möjligt!


Igår avlsutade jag dagen med att ligga i soffan och mysa tillsammans med Emilia och sedan åka på Food och hämta ett par Gourmetpåsar till middag. Såååååååå gott! Perfekta fredagsmyset!


Flankstek med portvinsmör, rotfruktchips, puylinser, madeirasås och potatis med getost och örter. Mmm... Desserten var också galet god! Chokladganache... Nej, jag måste sluta lägga upp matbilder. Jag blir så hungrig igen!


Idag är det ledig lördag och när jag blev ensam hemma gick jag ut i det friska vädret och skottade lite. Det har inte kommit många centimeter men det är skönt att få bort dem - eller koma sig ut och ha något att göra...


Jag blir glad även när det är skottat! Haha! 
 
Nej, ut och handla, laga lite mat och fortsätta min "äthobby". Det är ju ändå lördag! Återkommer med besked om fler föreställningar. Kram och stort Tack till er alla! <3
 
 
 
#1 - - Anki:

Monica jag är så glad att du är som du är, och tacksam att du är min vän❤️

Svar: Men gulle! Jag är så glad för dig också!!! ❤️❤️❤️
Monica Lindgren

#2 - - maria:

Känner att jag verkligen vill se den här föreställningen. Gillar attbli berörd, och speciellt när det får ett lyckligt slut. Starkt av dig att blotta dig och berätta din historia. SStyrkekram till dig!

Svar: ❤️
Monica Lindgren