Vintervackert!

Det är vansinnigt roligt att resa bort och se nya platser och miljöer - men det är också kul att komma hem. Särskilt till det här vintervackra landskapet.
 

Jag och Mie avslutade uppe i myshörnan på SkyCity där det fanns både fåtöljer och eluttag för mig som behövde jobba. Vi hade kunnat boka om men vem vill slänga ut ett par tusenlappar på att slippa vänta ett par timmar?


Hemresan gick fint och maken hämtade hem oss till det här vintervita!


Undrar vem som blev gladast? Jag eller Skrållan?


Eller kanske maken som hade köpt tulpaner... :) Gulligt!


Min bil (som blivit avsopad en gång) såg ut som ett höghus! Haha! Idag var det därför dags för första skottningen på länge... 


Här har jag börjat titta upp ur drivorna...


Och så var det bilen då...


Hyfsat packat... Och flera kubikmeter på andra sidan...


Jag var ute och skottade ett par timmar innan det slutligen såg ut så här! Svettigt, men bra träning.


Har också iakttagit Sidensvansarna som haft fullt upp.

   
Fart och fläkt på alla utom en tjockis som satt längst upp och jäste... 
 
Det var slutligen också den enda som satt kvar. Jag tror inte att den orkade flyga... Haha!

Har hunnit handla och slänga in tvätt i maskinen, lagat fiskgratäng och ikväll var jag med på Skellefteå Teaterförenings Ombudsträff för att presentera min monolog. 
 
    
De gör sitt bästa i föreningen för att lätta upp träffarna och här blev det dans och musik för att illustrera ett Elvisprogram. Jan-Åke Tufvander gjorde en kul magister som pratade om Alice Babs. En del insatser skulle tjäna på att regisseras en aning men det är ändå roligare nu än förr när det bara var prat. 

Jag ska heller inte påstå att jag själv var särskilt rolig. Alla pratade om "feel good"-föreställningar, humor och lycka. Min monolog heter ju "Lyckligare nu" men jag tror att den kanske uppfattades som en "feel bad"-variant... Haha! Nej, det gick bra men folk blir lite förskräckta när man är så öppen om något så tabubelagt som alkoholism. En del kom fram efteråt och tackade men för andra kändes det nog som om jag hade tvingat på dem oönskad information om mitt sexliv eller nåt...

Det ÄR en svår fråga att prata om men jag tror ju att det är ett ämne som tjänar på att lyftas fram. Nästa vecka är det premiär och då får vi se vad andra tycker. Alla tycker ju som bekant olika.


Och när jag kom ut i den friska luften på Nordanå ikväll var det ett krispigt sagolandskap som mötte mig. Jag älskar den nya skridskobanan, belysningen och den klassiska musiken som strömmar ur högtalarna.

Det är så enormt vackert! Måste verkligen leta fram skridskorna! Hoppas isen håller... 

Nu har jag fått lite förfrågningar om fler informationstillfällen så på fredag ska jag nog chocka en Rotaryklubb. Känner mig lite som "Blues Brothers": We're on a mission from God! Haha! Och nu säger han visst till mig att det är dags att hänga lite tvätt och sova. Tack för det! Ses imorrn alla glada! :)