Vilken uppståndelse!

Jag har stått på scenen offentligt sedan 1981 då jag första gången var med i Lövångersrevyn. Jag har glömt att fira alla jubileum men så här 34 år senare blir 2015 ett år som jag sent ska glömma. Och då är det också första gången jag gör något som är mer än en komisk insats. Känns stort och väldigt spännande! 

Att kunna göra något vettigt av det värsta jag varit med om är också en oerhört tillfredsställande upplevelse. Jag ser framför mig många föreställningar och föreläsningar under en lång period framöver. Och kanske också någon sorts djuplodande fortsättning? Nu kommer också uppmärksamheten från alla håll! Jag blir nästan generad... Idag utsågs jag till "Veckans Kvinna" med den här fina motiveringen:


Stort Tack till alla andra glada och modiga kvinnor som utsett mig!

Jag har också de senaste dagarna fått gotta mig åt Emilias sällskap! Hon äääääär ju min favoritkvinna! Och när hon är hemma så vimlar det av fina tjejer hemma hos oss:


Igår kväll var det Maggan som kom på middag och lite mys i soffan!


Ja, maken får vara med på ett hörn och ni ser ju hur mycket de umgås... Haha!


Fläskfilé, sallad, rotsaksgratäng och ädelostsås smakade bra. Lite old school men bra! 


Fiiiina Emilia! Smulade den goda osten jag fick på premiären över salladen.

Idag har det varit full rulle från tidigt morgon (10...haha!) då maken redan varit ute och promenerat och hela huset vibrerade av aktivitet. Jag hade ju lovat sy gardiner till Emilia och borde väl ha förstått att det skulle bli komplicerat... Linnetyg i tre olika färger som skulle fållas, tvättas, tumlas (för en tvättad look som man bara ska ha) och sedan sys till veckbandslängder. Vad är det för fel på en enkel gardin? Haha! 

Nåja, det är klart nu men med vår gamla torktumlare tog det sin rundliga tid... Tur att vi fick lite sällskap under tiden!


Emilias barndomskompisar är så fina! Här är det djurvännen Amanda som alltid tar hand om katterna först. Numera har vi ju bara en och hon har fått uppmärksamhet idag. Jag hann också klippa henne så nu är hon också utan tovor. 


Maggan och Sara kom också och fikade! Sara är ju mer än populär då hon också bidrar till träffarna med sötaste ungen:

Ella... Vilket charmtroll!
 
    
Här fick jag med båda sötingarna i en serie...


Man kan äta upp dem... Söta och glada båda två!


Linn var också med och hon blir nästa mamma ut då hon väntar barn i april! De här träffarna vill man ju inte missa i framtiden. De blir bara bättre och bättre...
 

Men de får ju finna sig i att de får konkurrens om uppmärksamheten när de tar med såna här gullungar... 

Gardinerna blev till slut sydda och fisksoppa tillagad innan jag hämtade kvällens middagsgäst:


Anna Azcárate! Min fantastiska regissör och en kvinna det verkligen gnistrar om på scenen! Här spexar hon och gör vad hon kan för att matcha en soffa och filt på teatern - men hon är också skådespelare, smart, erfaren, kunnig, rolig, snygg, rak, tydlig och väldigt trevlig!

Ja, hon kan vara seriös också! Hon gillar inte att vara på bild i glasögon - men när man ser så här bra ut får man ibland skylla sig själv... Kram och tusen Tack för fantastiskt bra jobb!
 
Jag gillade verkligen samarbetet och det var roligt att äta en bit tillsammans och hinna prata lite innan hon åker tillbaka till Stockholm i slutet av veckan. Hon ska bara spela Västerbottensteaterns "Sara, Sara, Sara" i inlandet först. Hoppas verkligen att våra vägar korsas igen! 

Det blev också sista middagen med finaste dottern som just nu sitter på Arlanda och snart är hemma i Göteborg igen. Tack för att du och Oskar kom hem till min premiär! Att familjen var på plats betyder allt för mig! <3

Nu är jag trött igen så det blir en lång natt innan en ny jobbvecka drar igång. Hoppas också att vi kan släppa fler föreställningar imorrn då alla är utsålda... Synes!