Teneriffa!

Underbar morgon och vackert väder! Upptäckte att jag inte bara hade gatan som utsikt från min balkong, utan även Teide!


Typ en vulkan. Mer som slocknad. Den ska vi besöka innan veckan är slut!


Hann sitta en stund på stranden i solen innan den gick i moln och Åsa gjorde några försök att tillkalla bättre väder... eller nåt... Men det gick inget vidare. Vad gör man då? 


Tar en sangria och äter lunch! Sedan gick jag och Mie iväg en sväng för att utforska stan.


Food is everywhere! Här en hel stad!


Mie hittade också en kossa hon blev väldigt bekant med!


Jag hittade en säl...


Men den var lite för halkig för mig... Haha!


Blev en fantastiskt bra shoppingrunda och Mie leder starkt! Snyggt jobbat och snygga saker! Jodå, jag hittade jag också... 
 
Tillbaka igen och och piffade och klara inför kvällens middag och kalas!


Åsa hade en Good Hair Day och såg helt strålande ut! Men så hade hon ju vilat också när vi rantade på stan... Smart tjej det där!


Ner mot Casablanca! Nja, eller restauranggatan.


Hittade ett kanonställe med snygg mosaik och fantastisk mat! 

Min Sirloin steak med parmesan var fantastiskt god!


Sedan avslutade vi kvällen på ett scandinaviskt ställe som förde tankarna till Sällskapsresan... Men vi följde med Åsas kompis Anette som hade dragit igång ett firande för en av svenskarna där nere som fyllde 75 år. Mer om det här ska jag berätta senare men just nu får ni bara ett par bilder eftersom jag är så trött... 
 

Åsa var i alla fall i sitt esse och har på de här två veckorna blivit tjenis med hela svenskkolonin! Hon sjöng allsång, dansade, underhöll och höll upp stämningen! Lyyyyysande bra jobbat vännen! 


Föremålet för firandet anslöt efter en middag med familjen och blev både överraskad, glad och rörd!


Alla ville fram för att gratulera!


Och Åsa drog igång sång och ett pass med sin bejublade striptease! Gick hem så det sjöng om det! Tror inte det där stället har haft så mycket drag någon gång!

Tror inte heller jag sett en så nöjd jublilar!
 
En härlig dag och kväll som nu oåterkalleligen måste sluta i sängen om jag ska orka med en ny imorrn! Tack för en fin dag brudar! Ni är bäst! 
 
 
 
#1 - - HennyHenny:

Kul att du bloggar från Teneriffa. Är ni möjligen uppe i de norra delarna av ön? Vi hade inte en enda dag med dåligt väder på sydkusten, men de som bott i norr hade inte haft samma tur.