Sol och moln och tapas!

Härlig start på dagen med lite sovmorgon innan jag gick ner och mötte upp de andra på stranden. Inser dock att vädret dockär bäst på morgonsidan så jag får nog börja ställa om dygnet... Men det började bra och det är skönt!

Fina kompisar ger mig också mycket uppmärksamhet...

Eller? Haha! Nej, jag läste faktiskt en bok så jag klagar verkligen inte!

Inte så mycket folk på strande och lagom till lunchtid så rullade vemodet in (d v s molnen...) och vi lämnade beachen för lite mat och prat!

Åsas kompis Anette beställde in godaste ölen! Såg i alla fall otroligt frostig ut!

Och jag tog en macka som på bilden såg ut precis som "Jupiter" som vi och Carlssons beställde när vi var i Spanien. Den var tyvärr inte lika bra på tallriken men funkade!

En annan i svenskgänget är härliga Ria från Göteborg och hon och en annan långliggare hängde med på lunch. Hon pratar med hela kroppen och skrattar så "gött"!

Sedan strosade vi vidare mot Las Americas och hann en sväng i affärer... Ja, och jag tillbringade nästan en timme på Zara första readagen utan att komma ut med en enda påse! Alla tjockisar hade redan varit och köpt mina storlekar... Haha!

Det blir en en hel promenader och 20 000 steg varje dag är inga problem. Mie var ute redan innan frukost eftersom hon hade en "Good foot day"!

Eller vad säger ni? Vig som få...

Här hade vi stannat till för kaffe och jag råkade beställa in min första dessert... Våfflan kunde ha varit varmare men den italienska glassen var magiskt god!

Tillbaka för en siesta på stranden där det nu klarnat upp. Så härligt!

Fina Åsa framför hotellet i bakgrunden som vi ska köpa... Haha! Översta våningen har varit till salu länge så vi tror att vi får den för en spottstyver... En selfie är ju också given i solen och idag fick jag hjälp med förbättringar:

Hahahaha! Du är ju för fin!

Sedan drog vi oss tillbaka och jag gick hem för att byta om till träningskläder och springa en runda. Gick riktigt bra så det blir nog fler dagar. Rätt kuperat här så man får verkligen träna i backe...

Efter en snabb dusch gick jag upp till de övriga och anslöt hemma hos Anette där vi var bjudna på middag!

Så härligt att sitta ute även om det drar lite kallt på kvällen. Hon hade gjort jättegoda tapas och kycklingen var to die for! Tusen Tack Anette! När vi skulle plocka undan så krockade Åsa med glasdörren in eftersom hon trodde att den var öppen... Gick bra - men herregud vad vi skrattade!

Ja, ni ser ju själva!

Med Åsa och Mie får man skratta tills man gråter och det är så befriande!

Fantastiska vänner på en härlig semestertripp! Kärlek till er flickor! <3

Nu blir det tidig kväll eftersom vi hyrt bil imorrn och ska ut och kika på ön. Hade tänkt åka upp på Teide men det är snö och minusgrader där just nu så sommardäck och serpentinvägar kändes inte så lockande. Vi ser var vi hamnar och hinner nog runt hela ön innan vi är hemma igen! Ses imorrn! :)