På väg!

Äntligen på väg! Fördelen med Norwegian är att man kan ha uppkoppling ombord. Nackdelen är att det ser ut som om det bara är Norwegians sida som går att öppna... Haha! Men jag är ju en tjurskalle och nu verkar jag ha fått nån form av kontakt i alla fall. 
 
Hej på er! Hoppas allt är bra där hemma! Här sitter jag väl en 10 000 meter upp i luften och omges av idel pensionärer och barnfamiljer... Det där sista har man inte upplevt på länge men att resa till Teneriffa verkar vara populärt. Det vi kan vara överens om är att barn generellt sett inte tycker om att flyga. Särskilt inte bebisar... Och de kan både gråta, skrika - och lukta skit... En omisskännlig doft sprider sig nu runt platsen där jag sitter - och det är inte jag! Vad ska man säga? "Spännande?" Haha!  Nu blev jag minsann en riktig kärring. Haha! 

Nåja, de kommer säkert att somna. Eller så gör jag det. Slocknade några minuter när vi lyfte och det verkar räcka ett tag. Det är tur att jag kan underhålla mig en stund med bloggen.

Sista synen av snö på en vecka - får man väl i alla fall hoppas. Tror att det blir lite kyligare än vanligt där nere men det ska bli skönt att vara ledig från annat och slappa, skriva och ha det bra i solen. 


Lugn och fin nu! Mie blev lite överklass när vi skulle checka in på utrikes - eller så ville hon bara beklaga sig över att det bara är vi som hunnit ta bort julen... 


Upptäckte också att jag både packat för mycket (ovanligt? :P) men att jag glömt mitt viktigaste redskap hemma: Selfiepinnen! Hur kunde jag? Men det gick som ni ser bra ändå.

Kul att komma sig iväg och roligt att få åka med Mie! Tyckte först att det var tråkigt att vi satt så långt ifrån varandra på planet men jag använder tiden till att lösa korsord och bara vara för mig själv en stund. Tror att jag behöver det - och vet att hon definitivt gör det. Är det någon som nästan jobbat ihjäl sig den här hösten så är det Mie! En magisk kvinna på alla sätt! Öppning av Gourmetbutik, introduktion av nya Gourmetpåsen, öppningen av Pärs Tastelab där hon stått för all inredning och julgalan där hon koordinerat 1800 mat och alla andra matleveranser och fester under hösten! Omänsklig arbetsbörda... Vi får se till att skämma bort henne den här veckan! Jag utser henne i alla fall till Veckans Kvinna - alla kategorier!
 

Därför var det med glädje jag såg henne shoppa på Arlanda! Jaa, det blev inte jag som bar en påse den här gången och hon hittade sååååååå fina saker! Snyggt jobbat! 
 
Nu kommer matvagnen så jag ska se till att få mig något i farten... Ses!