I steget...

Det där med att man ska gå 10 000 steg om dagen verkar inte vara några problem för mig. Jag är nog rätt rörlig på dagarna - utan att ens motionera. Det är det som händer mellan stegen som är problemet för mig... Ja, mellan stegen ligger ju köket och spisen och kylskåpet och allt vad man kan tänka sig förstöra en hälsosam dag med. Haha! 
 

I förrgår klarade jag galant både stegen och sömnen. Idag är vi väl inte riktigt där ännu men om ett par timmar kanske?

I går blev det mer skottning, lite annat fix, tvätt, handling och strykning innan jag tog en tur till Skelleftehamn för att tillsammans med Karin hälsa på Tina. Vi jobbade ju tillsammans för typ 30 år sedan och vänskapen består!

Här sitter hon i "Fina huset" som vi valde att kalla det vackert inredda hemmet! Hur mysigt som helst att träffas, prata och peppa henne som plötsligt blivit ensamstående!?! Ingen lätt situation och det gäller att hela tiden inse att det inte är ens eget fel! Tina ÄR fantastisk och värd ett mycket bättre öde! Här kommer fler bamsekramar till dig! <3

Idag hade jag lovat att åka till pappa och mamma för att med Malin tömma de sista kartongerna och sätta upp de tavlor som återstod. Det blev som vanligt också en liten nostalgitripp:


Mamma, Malin och jag i bagarstugan typ 1980? Kan känna doften fortfarande och det var roliga dagar där man fikade varmt bröd med riktigt smör som smälte... Mmm...

Idag var det nästan samma känsla då mamma hade kokat fläsklägg till lunch. Vi kunde inte låta bli att doppa i grytan och äta mer smöööööör... 


Sedan jobbade vi på! My och mamma spelade kvartettspel och jag och Malin både rensade och satte upp saker. Quick and dirty är vår melodi! Haha!


Malin fyndar i kontoret...


...massor med psalmböcker! Hur många behöver man egentligen?


Och jag hittade bilder som Ulf tog på mig i början av vår "karriär" från 1979 och framåt.

Jag minns att han var fascinerad av att ta bilder när det regnat och här fick jag sitta modell. Det fick jag göra ofta på den tiden. En annan vanlig situation var när vi åkte till stugan i Fjälsjön för att sova över efter att han jobbat kväll. Vi kom dit vid midnatt och om det var dimma på sjön så skulle jag ut och ro... Vad gör man inte för att kärleken ska få lite bra bilder? Fast ibland blev jag säkert lite trött: 


Hahaha! Slutfotograferat!

Nåja, allt gick bra idag och efter att ha packat ut överblivet gods i deras fina förråd så åkte jag hem och fortsatte med tvätt och strykning. Åker ju till Teneriffa på tisdag och Oskar åker hem imorrn så vi packar den här sista kvällen när maken ändå jobbar. Men sista kvällen skulle naturligtvis firas med god middag:


Fläskpannkaka med blåbärssylt! Haha! Ingen lyx men väldigt gott! Om man tar mycket smöööööör... Herregud, jag blir ju rädd för mig själv! Tur att jag fått detta armband och kan jaga steg. Sonen gör i skrivande stund också ett träningsprogram åt sina föräldrar. Kan behövas efter den där middagen! 

Ha en fin avslutning på helgen alla!