Äntligen sooooool!


Vaknade för första gången till klarblå himmel igår och det ska utnyttjas! Gick ner på stranden där Mie redan tagit plats och njöt av värmen! Vi ligger som två lik där nere bland alla brunbrända långliggare och ännu vitare tyska barnfamiljer. En intressant kontrast...
 

Vi njöt också av en burgare på McDonalds till lunch! Sååååå gott! Passade på när Åsa och Anette inte skulle äta med oss. De är av någon anledning inte lika förtjusta i McDonalds som vi... Kanske klokare? Haha!
 

Sedan anslöt Åsa och igår var det så varmt att huvudsjalen kom fram. Den är användbar på lite olika sätt:

    
Nunna, Burka eller Rödluvans mormor... Bara att välja!
 
Och efter en hel dag på stranden var vi lite rosiga om kinderna - men jag kände mig inte så trött som jag borde så det blev ännu en bra löprunda i området. Kom lite för långt bort så den blev också längre än jag tänkt - men det går ovanligt bra att springa här. Jag har ju KOL och brukar tycka att jag syresätter dåligt eller att det tar emot i halsen men här är det otroligt mycket bättre. Bara att fortsätta. 
 

Kvällen avslutades på en bra restaurang nere vid vattnet tillsammans med Anette och hennes kompisar. Coolt place.


De serverade Fresh fish - och Wifi... Haha!


Tydligen också Tapas - men vi tog lite annat. Jag valde lammracks.


Här kom de fram till bordet och högg upp köttet. Tyvärr tog det alldeles för lång tid och det lilla som var rosa i köttet (vi beställde medium rare) hann gå klart innan vi fick tallrikarna..
 

Uppläggningen kan väl diskuteras... Men det smakade OK och grönsakerna till var fräscha!


Mie valde ett kycklingspett med jordnötssås! Snygg hängning!

Sedan satt vi och surrade, fick besök av en trollkarl, hade trevligt - tills Mie upptäcker att hennes väska inte längre hänger på stolen... Jodå, mycket riktigt var den stulen. Fan också! Restaurangen hade dock övervakningskameror så tjuvarna kunde identifieras. Nu hjälper det kanske inte om man inte får tag på dem men restaurangen gjorde vad de kunde för att hjälpa till. Ett par av servitörerna tog t o m sina mopeder och körde runt.

Och de ringde också polisen som kom för att ta upp anmälan. Tråkig avslutning på en annars bra dag, men ingen har kommit till skada och korten är spärrade. Vi hoppas på det bästa och Mie är just nu på polisstationen för att hämta en kopia av anmälan som man måste ha med hem till försäkringsbolaget.
 
Trist men vi ska njuta av våra två sista dagar i alla fall! Jag beklagade mig över att ha hämtat ut för mycket euro men nu räcker det till två! Ingen sol idag men vi tar en frukost/lunch ute och ser vad det blir! Har i alla fall ingen snö som maken rapporterar om hemma:
 
Huga! Bara att njuta av värmen!