Lyft blicken

Jag får många lovord för min föreställning och det tackar jag stort för! Särskilt de som kommer fram och pratar för att få stöd i sina egna liv - med egna problem eller anhörigas. Att lyfta alkoholfrågan och kanske kunna hjälpa andra är det viktigaste för mig. Bästa kommentaren efteråt kom igår från en äldre kvinna: "Det här var tamejfan det bästa jag har sett!". Underbart! Haha!

Sedan vet jag att många också kommer för att de är nyfikna och vill veta mer om något som jag tydligen lyckades dölja ganska bra under många år. Det gör ingenting. Publiken får komma av vilken anledning de vill - så länge de tar med sig något av det jag berättar.
 
Jag får även lite mer närgånga frågor där människor vill veta om det var "därför jag inte gjorde det ena eller det andra"? Jag gissar att en del kanske fortsätter föreställningen efteråt, diskuterar mellan varandra och drar egna slutsatser om varför det blev som det blev.
 
Men grubbla inte så mycket på varför jag gjorde si eller så eller varför jag var med eller inte. Forska inte mer i det förflutna - åtminstone inte i mitt. Ingen hade kunnat göra något. Det har alltid varit upp till mig själv att tillfriskna. Mitt ansvar. Om jag hade stannat där hade jag gått under och jag måste lämna det bakom mig för att överleva. För mig är nuet så mycket lyckligare och jag firar varje dag att jag lever!

Det gäller att lyfta blicken. Alla har sina ryggsäckar och vi måste ta hänsyn till och respektera varandra för dem vi är. Vi kan alltid titta på oss själva och fundera inåt. Vad gör jag för mig själv och för de som finns runt om mig? Är jag storsint, småaktig, snål eller generös när det gäller att se och uppskatta andra? Berömmer vi varandra tillräckligt mycket? Nej, skulle jag vilja säga. Vi kan bättre! Jag funderar ofta över mitt eget beteende och hoppas att jag ständigt utvecklas på den fronten. 

Sedan gör jag verkligen inte alltid rätt och märker att mitt humör inte heller blir det bästa när jag är trött. Den här veckan har varit tuff och jag blev arg igår. Inte så genomtänkt men ibland pyser det över och då får man både stå för det och ta konsekvenserna. Nåja, nog om detta. Jag gick på ett möte idag och pratade av mig tillsammans med vänner och det är det bästa som finns. Att sätta ord på sina känslor för att se dem tydligare är så bra. Nu mår jag mycket bättre! :)

Igår hann jag också med ett 60-årskalas mellan föreställningarna! Trevligt att få äta goooood tårta och träffa fler trevliga människor!


Anders Wistemar fyllde år och här är det hans söta mamma som kommit för att fira honom. Glimten i ögat har de båda två!
 

Hann också träffa fina Li som var så snygg i broderad jacka från Kina - eftersom hon också firade det kinesiska nyåret! 


Sedan bar det av till teatern igen och Mia hade piffat upp entrén med en informationstavla om vad som händer i huset den kommande veckan! Perfekt! På lördag ska jag gå på premiären av S.E.N.S.E. Ska bli spännande!


Här är Mia i samspråk med Per på Unghästen som var i steget på väg till Statt där de hade Improkväll. Det händer saker hela tiden.
 

Och igår kväll fick jag fint besök av de här godingarna: Löwe och Mia! Peter som är världens svängigaste basist brukar vara min extrason och Mia är både en fantastisk sångerska och min sångfröken. Dessutom är de världens sötaste!

Ja, det var stor publik även igår. Goa', fina människor och bekanta. Tack för alla kramar! Jag älskar kramar! <3 Och tack för blommor... Jag älskar också blommor! Vi delar på dem här hemma och njuter båda två!


Krispiga vita tulpaner!


Och frasiga färgglada!

Och fintjejerna som var där på torsdagkväll... <3
 
...hade med sig finaste buketten! Tusen Tack!

Nu händer det inte så mycket idag. Har varit på möte, tvättat ett par maskiner, stökat på med lite kläder och ämnar sedan slänga mig i TV-soffan medan maken för ovanlighetens skull åker på fest. Ombyte förnöjer! Ha en fin helg alla glada! :)
 
 
 
 
#1 - - Anki A:

Du är så otroligt duktig och bra och glad och... Önskar dig o din familj en jätte bra helg!! Hoppas allt går bra för dig, Monica!

Svar: Taaaaaaack!!! Omger mig också av fantastiska människor!! ❤️ Ha en fin helg!!!
Monica Lindgren