Kalla bad och varma ungar!

Vintersimmet gick ju av stapeln i Skellefteå igår och det var inget jag avundades! Jag åkte ner för att vara jury i tävlingen om snyggast huvudbonad. Alla ska ju ha något på skallen och en del kreationer var verkligen fantasifulla! Kikade givetvis också en stund på simmarna.
 

Solen sken - men det blåste "kniven"... 


Nån som vill byta? Huga!


Ännu mindre vill man ju ha den här platsen...


Eller den här? Att stiga upp efter simningen måste ändå vara värst! Kul med dykaren som stod beredd på att rycka in - och ännu roligare med bastu- och vintertältet... Lite glest va? Haha!


Miljövänliga budskap och roliga hattar!


Tävlingsbanan som nu finns i dokumenterad av press i hela världen.

En frisk bild av Skellefteås Fritid...
 

En del såg oerhört frusna ut!


Medan andra tog uppstigningen som en promenad i parken...


På aftonsidan var det dags för prisutdelning och Inger Westmans vindsnurrande kungakrona tog hem segern i hatt-tävlingen! Andra som vann medaljer i själva simningen var:


Glada Kickan Ahlström!


Och lika glada Eivor Norén!


Fy fasen vad coolt! Du äger Eivor! :)

Sedan hade jag ett annat kvällsuppdrag och var tvungen att åka vidare!


Skulle ju få rå om finingarna Max och My medan Malin och Martin gick på konsert.


Drog en vinstlott och fick först underbar renfilé till middag! Mmm... Det var precis lika gott som det ser ut!


Nästa vinstlott var "aaaaaaarn-TV" med gullungarna!


Spänningen var stundom olidlig...


Och skratten många! Här hade det också kommit lite högljudda pruttar... Haha!
 
Härlig kväll med Pippi Långstrump på TV i luftballong och barnen uppflugna på soffan. Påfylld med kärlek och goa kramar kände jag mig rik när jag senare åkte hem! Det är så skönt att träffa på några som jublar när man kommer! Puss på er allihopa!