Mysh-älg!

 
Det blev en riktig myshelg trots att jag känt mig hängig. Hela familjen var ju samlad och då blir det bara bäst. Nu fick de också ta över köket i lördags och skötte sig med den äran! Jag hade köpt hem Gourmetpåsar från Food så de fick en bra start.


Här hade jag kravlat mig upp ur soffan för att se hur det gick och barnen såg ut att vara djupt koncentrerade... Men vad höll de på med?


Joooo, de trancherade perfekt stekt hjortfilé! Mmm... Imponerande tillagning!


Samling vid matbordet och fina familjen hade dukat upp med godsaker!


Förutom hjorten så var det vildsvinskorv, svartrotspuré, rödvinssås, rostad potatis och sallad. Mums! De hade köpt lite olika öl också. Jag fick självklart alkoholfritt och de andra lite ovanliga sorter som t ex:


Holy Moose! Haha! Det finns en del roliga namn och det här passar väl bra under en mysh-älg?

Söndag blev det hemresa för ungdomarna efter gemensam middag när jag serverade älggryta - och nu är det tomt igen. Känns lite konstigt... Älskar att ha dem i huset och ser fram emot julen då vi är samlade igen. <3
 

Passade på att ta en tur till Landskyrkan för att tända en lykta på pappas grav och förundras fortfarande över vilken tur vi hade med den fina platsen.

Vägbeskrivning till alla släktingar: Här har jag kört in på parkeringen nedanför kyrkan (närmare älven) och sedan in genom den öppna porten. Fortsätt rakt fram, nästan fram till korset så har ni den på vänster sida näst längst ned.
 
Här står jag nu vid graven och pilen pekar på porten där jag kom in. Igår promenerade jag men idag har jag skjutsat mamma och då får man faktiskt köra ända fram. Hon är ingen iller ännu men det kommer säkert!

Vi passade också på att köpa lite julblommor då hon hade fått blomstercheckar som hon ville handla upp. Och efter den korta turen var jag slagen igen och har mest slappat ikväll och röjt bort lite papper i kontoret. Kanske kan vi skotta oss fram till ett användbart rum närmare jul... Haha!

Ingen träning blev det heller men imorrn ska jag starta upp igen med Yoga. Skööööönt!