Kalas igen!

Varannan dag är det kalas den här tiden på året. Antingen julfirande eller som idag födelsdag! För 27 år sedan var det ett lite nervöst par som åkte till Umeå för att få barn alldeles för tidigt. Allt gick dock som en dans och Oskar förändrade livet för oss på ett fantastiskt sätt! Maken till fin, kärleksfull, klok och empatisk person får man leta efter. Ja, jag vet att jag är jävig som mamma men det struntar jag i. Han är den finaste son man kan önska sig och vi älskar dig så otroligt mycket! Stort Grattis på födelsedan'!
 

Lite sena i starten men glada som få delade vi ut familjens presenter! Emilia hade givetvis ett paket med skoanknytning och jag och maken var inte långt efter...


Stabila träningsskor för gymmet och en del andra bra-att-ha-saker till skidspåret fanns i paketen! Allt verkar passa så det känns bra.

Efter lunch blev det lite kalasfika och vi fick besök av både mormor, kompisar, Malin och Max. Han hade ju heller inte fått sin julklapp...


Ja, tänk att tomten hade hittat även till oss! 
 

Smörgåstårta, semifreddo och mormors hemgjorda tårta smakade förträffligt! 


Berith semifreddo är dessutom glutenfri så vi hade fika även till Dante som är allergisk. Adam har Oskar hängt ihop med sedan första klass och jag ber om ursäkt att jag tog en bild mitt i tuggan... Det är i alla fall kul att träffa alla grabbarna igen!
 
Max lade beslag på Emilia - eller egentligen på hennes telefon som nu har en del annorlunda inställningar... Haha! Han fixar det mesta och kan även fråga Siri när tomten kommer... igen och igen... Gullunge! Nu hoppas vi att My kryar på sig så att vi snart får ses. Feber är inte kul när det är jullov. Det är väl i och för sig aldrig kul...
 
Nu har dock lovet närmat sig slutet. Imorrn åker Oskar hem, jag ska börja jobba och ämnar göra det en hel dag innan jag går på nyårsledighet... Tung vecka! Haha! På nyårsdagen är det Emilias tur att vända tillbaka till Göteborg och sedan blir det tomt och tyst i huset... Känns konstigt - men vi är otroligt glada över att ha fått rå om våra älskade barn så många dagar! Ni är livet! <3