Hinner ikapp...

Jag är inte ledig men jag har betydligt mindre aktiviteter inbokade i december så jag njuter och försöker hinna ikapp - både hemma och med lite planeringsarbete. Jag är oerhört förtjust i att bara dola omkring här hemma och varva jobb med att hänga tvätt eller laga mat. Jodå, ibland sätter jag mig också... Haha!
 
Vi håller på att röja upp i vårt stora kontor som med jämna mellanrum blir avstjälpningsplats för saaaaaaaaaaaker... Man ställer in en kasse eller en låda eller en pappershög eller några vaser eller... Och vi hjälps åt båda två så till slut är det bara belamrat. Man kan tycka att det inte ska vara så svårt att hålla ordning i ett hem där det bara bor två vuxna men vi har väl mycket aktiviteter igång båda två och någonstans måste man snabbt bli av med grejer när det är lite stressigt.

Vi har nog haft fullt upp båda två ett par månader så det är på tiden att vi röjer. Nu har vi också skickat TV-bänkarna till Luleå och istället gjort ett extra arbetsbord med ståhöjd. Kommer att bli bra att kunna byta arbetsställning - särskilt när det blir julklappstider. En perfekt inslagningsdisk.
 
Jag har passat på att arkivera papper, kasta och återvinna massor, packat ihop och varit på soptippen med det som blev över. En del saker kan man bara inte rädda även om man vill...
 
Den gamla stationära fick ge upp och här ser det ut som om jag försöker reparera men jag snarare destruerar. Man vill ju inte att någon annan ska behöva ta hand om disken... Haha! Och är det någon som längtar efter en 32" Sony tjock-TV så är det bara att hämta! ;) Den orkade jag varken bära eller skruva sönder...
 
Mellan varven har jag hunnit renskriva protokoll från ett Nordiskt möte (där alla pratade snabbt och mycket = 6 tätskrivna A4!), förberett turnérapporter till Norrscen, bokat in uppdrag under våren - både Lyckligare nu och egna påhitt. Jag ska också skriva en humorgrej till nästa vecka och utarbeta en strategi för teatrarnas kommande samarbeten. Så det rör på sig - men är betydligt lugnare.
 
Igår kände jag mig piggare så det blev ett pass Yin Yoga med Anki. Sååååå sjukt bra! Man sitter i samma positioner i 5 minuter (med kall kropp) och sträcker ut bindväven mm. Eller så här förklaras det på webben: 
 
"Yin yoga är ingen ny yogaform, utan bygger på Tao yogans väl beprövade kinesiska övningar. Det är en lugn och meditativ yogaform där fokus ligger på kroppens yin delar som bindvävnad, leder och ligament. Det är framförallt områdena kring höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden som man jobbar med. Man utför alla övningar på golvet och man håller varje position mellan tre till fem minuter, med musklerna avslappnade och med medveten andning för att fokusera kropp och sinne på vad som händer."
 
Efteråt mår man som en prinsessa! En lite längre och mer avslappnad sådan. Ikväll gick jag på ett core-pass och det var också skönt - fast på ett bättre/värre sätt... 
 
Nåja, tillbaka till dagen. Tvättat och renbäddat sängarna, handlat mat (hur kan tre kassar bli 1800?), lagat lax (eller det kanske var igår?), plockat och plockat och spelat lite musik och bara varit. Jodå, jag har hängt i soffan idag också! Jag blir bättre - eller åtminstone mer avkopplad.
 
Har också sammanställt en lista med namn och adresser på alla som skänkt pengar till Parkinsonfonden eller Prostatacancerfonden och vill rikta ett stort Tack till alla som bidragit och skickat hälsningar. Ni gör skillnad!
 
Hinner också med ett par samtal varje dag med mamma som klarar sig bra även om det blir lite ensamt ibland. Här är hon på en bild från i måndags när vi tände ljus på graven och imorrn får jag nog gå dit igen. Känns fint att det lyser. Mamma ser så ung och fräsch ut! Snarare 48 än 78... Om hon nu lyckas hålla igång rehabträningen för knäet så blir det kanske cykling till våren!
 
Men nu blir det inget mer. Har precis duschat och ska krypa ner mellan krispiga lakan... Livet är gott! Ööööörngott!