Vänservice!

Härligt att byta miljö ett par dagar och vi har tagit det sååååå lugnt! Åsa vilar mycket och däremellan pratar vi - och äter... Haha! Det är länge sedan vi sågs så vi har mycket att ta igen. Ja, kanske inte maten - men den slinker ner ändå.
 
Vi har också förberett ett kommande uppdrag och råkade ramla över de här gamla bilderna från Antibes. Ljuvliga dagar för två år sedan! Nu kommer vi att ses där igen på en dryg månad - och då ska också Ulf och Ola vara med. Ska bli roligt att visa upp alla fina platser.

Vi åker alltså till Nice på en månad och utan att vi visste om varandra så hade Åsa sedan tidigare bokat resa samma vecka. Vi är inte på samma ställe men det är inga avstånd och bra tågtrafik! Kul!
 
Men idag är vi i Piteå och har fått umgås en del med den här fina gossen! Åsa är helt uppfylld av "livets efterrätt" och jag förstår henne verkligen - fina Valter!

Linda-Marie och Thomas fick gå och bada och sedan äta lunch med oss. Jag hade förberett kalla plättar ihoprullade med en fyllning av philadelphiaost, gravlax, dill, citron och hackad rödlök. Helt OK och väldigt enkelt!
 

Och ikväll blev det biffar, rostad potatis och kantarellstuvning på svampen jag plockade i tisdags... Mmm... gott!


Nu är vi mätta och glada och sitter kvar och njuter i uterummet. 
 
Underbar kväll och fin utsikt! 

Jag tror att jag ska läsa lite bok och ta det ännu lugnare ett tag. Går det? Haha! Jag åkte hit för att serva sjuklingen men har det också oförskämt bra! Ses imorrn!