Trött men nöjd!

Nu har jag äntligen fått till ett par fina arbetsdagar med hyfsat resultat! Jag hade ju tänkt ha semester längre men när alla andra börjat om så vaknar telefonen och mailboxen fylls. Lika bra att sätta igång! Sådana här gånger är det också väldigt tur att jag har världens roligaste jobb! :)
 
Håller på att skriva text som beställts och det är vansinnigt roligt. Inte helt enkelt då innehållet berör en helt annan bransch men otroligt stimulerande och lärorikt! Många frågar ju fortfarande vad jag jobbar med och jag kan själv inte ge något kort svar. Det ena uppdraget är inte det andra likt. Ibland anlitas jag som producent eller projektledare, andra gånger som artist, skådis eller moderator, den här gången som textförfattare - men alltid som komiker. Jag försöker i alla fall tro att det jag gör är ganska humoristiskt! Haha!
 
Långa fina dagar har det varit där jag har kunnat sitta ute och jobba i solen. Har passat på att tvätta flera maskiner sängkläder och sprungit mellan datorn och tvättstugan. Det kanske inte är att rekommendera men jag har sååååååå mycket som legat efter. Fast det har jag å andra sidan jämt... Sedan tycker jag också att det är bra att inte sitta stilla hela tiden. Bra att resa på sig en stund och komma tillbaka med ny energi!
 

Den här veckan har jag tränat i Kasamgaraget hos Anki tre kvällar på raken. I tisdags var det dukat så här fint för yoga och igår jagade hon skiten ur oss i ett tabatapass som känns i hela kroppen....

Svettig och rufsig - men nöjd! Jaaa, jag hade den här bilden på Instagram igår men va fan... Det har varit för mycket att göra för att hinna ta nya bilder. Den förra har jag också lånat av Anki. Tack!

Idag har jag planerat, skrivit och gått igenom texten med bästa Lillemor - men jag hade ju också tänkt hälsa på pappa, plocka svamp och göra en del ärenden. Av detta blev det intet. Eller bara en shoppingtur på Maxi åt mig och mamma. När jag kom till henne med kassarna hade hon just gjort kantarellstuvning som jag fick på hårdmacka. Herregud så gott! Pappa blev naturligtvis lite besviken men det får bli besök i helgen istället. Han har haft besök nästan varje dag så jag är inte så orolig. Nu ser jag fram emot jobbmöten imorrn förmiddag och sedan får jag besök av gullungarna som ska sova över! Sååååå mysigt!
 
Nu ska jag lägga mig tidigt och känna mig nöjd med dagen!