Sommardag!

Igår var väl första (inte sista hoppas jag!) sommardagen där solen och värmen var med heeeeela dagen och vi utnyttjade den maximalt! Ja, maken använde värdefull tid till att måla ladugård i Önnesmark men jag utförde mest tankearbete i solstolen...
 
Det var ljuvligt även om jag drabbades av dåligt samvete. Ja, man är ju inte van att sitta stilla på det där sättet och bara gotta sig i värmen. Läste ut en bok och drog sedan ut en femkilometersrunda på eftermiddagen. Den fjärde den här veckan och det var bara (nu tror ni att jag ska skriva skönt...) hur jobbigt som helst! Jag hade inte bara orken att slåss med. Jag blev också såååå nödig! Ja, ni kan skratta ni men den som sprungit och varit bajsnödig samtidigt vet att det inte är någon lek... Haha!
 
Nåja, jag kom fram och hem igen (fattar ni hur skönt?), duschade, fixade snabb mat (fisk) och åkte med maken till Kyrkholmen för konsert med Sarah Dawn Finer!
 
Vi hade tur och träffade också de här Smådamerna, Camilla och Sara, som var ute på galej och hälsade hem till barnen! Ja, det gör vi ju alla tre!
 

Sedan drog det igång och Sarah var mer än imponerad över uppslutningen (mer än 750 pers) på den lilla holmen! Kul!


Sedan bjöd hon både på sig själv och sin stora låtskatt. Hon har en fantastisk röst som bar långt ut över älven denna fina sommarkväll!


Det blev naturligvis "Remember love" och "Moving on" men även lite mer okända låtar och andras fina som Håkan Hellströms "Valborg" och "What a wonderful world". Passade bra!


Vi traskade iväg under slutnumret då vi började känna oss lite frusna och bron bara kan ta tio personer åt gången. En magisk kväll med mycket prat (ja, hon pratar mer än mig! Haha!) och fantastisk sång och musik! Musikerna var bara hur bra som helst och får man åka med Jonas Gröning som kapellmästare kan det inte bli annat än bra. 
 

Vi tackar Sarah, For Events och Smådamerna för en superfin sommarkväll! :)

Idag är solen med oss igen och vi njuter för fullt innan det är dags att åka till mamma på söndagslunch! Synes!