Jobb och rekreation

Bra möten igår men de gav mig en del att fundera på och drog också ut på tiden så att jag missade träningen. Synd, men ibland måste man göra en sak i taget. Trött som stryk var jag i alla fall igår kväll och sov som en stock. Tur det eftersom det idag har också varit en späckad dag!

Började med att åka till Umeå för ett möte och lunch med en arbetsgrupp från Alkohol- och drogmottagningen och polisen. De ska använda min föreställning och mina erfarenheter på en inspirationsdag i höst och det känns kanonbra! Polisen var väldigt positiva och det kom fram att de ju aldrig får se hur det går sen - efter en blåskontroll - och hur människor kan tillfriskna. Det är också viktigt att belysa. Det finns hopp mitt i eländet!

På vägen hem svängde jag in i Lövånger för att träffa pappa en stund. Han blev glad över besök men är ju stundom lite deppig över att vara sjuk och inte kunna bo hemma. Jag förstår honom men vi kan ju inte trolla... Han blev desto gladare över att höra att jag skulle ut i skogen i Önnesmark för att gå och leta svamp tillsammans med lillebror. 
 
Underbart att får vara tillsammans med finaste Roland ett par timmar och bara gå och prata - och hitta kantareller!


Man blir lycklig när man kommer rakt på en sådan här grupp! Tyvärr har det varit för lite värme i sommar och när svampen skulle växa till och behövde regn så var det bara sol. Inte lika stora och lite torrare än vanligt. Men vi hittade!


Blev väl en tio liter eller nåt. Happy! 


Vi hann också gå lite svängar i den skog som jag nu äger. Ser fint och lite ulligt ut!


Mossan är ju bara för fluffig och läcker...


Finare i skogen än den som breder ut sig hemma på vår gräsmatta...
 

Men vad har jag gjort här då? Eller snarare inte gjort... Det finns gott om röjningsarbete om jag köper mig en röjsåg - särskilt om jag lär mig använda den! Haha!


Och här kommer vi till "Gissa bajset"! Vem tror ni har varit här då?
 
Vi hann traska några kilometer idag och det känns i benen - men det var så roligt att få vara tillsammans och härligt att vara i skogen! Jag är ju lite för mesig för att gå ensam och Roland är ett tryggt sällskap!


Därför var jag glad och nöjd efter en fin avslutning på dagen! Hann faktiskt också till yogan så nu är jag också avslappnad! 

Hade tänkt jobba en stund till men nu känns det ganska skönt att bara gå och duscha och sova. Fast jag måste väl ta hand om den rensade och förvälda svampen först. Dagens rekreation krävde ett par timmars efterarbete - men ack så gott att äta framöver!