Älsklingsbarnen...

Det är mycket barn på bloggen nu - men vad gör man inte när man får tillbringa dagar med det allra käraste man har? Alla bilder på dem (och oss) är också till för att jag själv ska kunna bläddra och återuppleva möten igen och igen. Man kan väl säga att det var tur att jag inte bloggade när de var små. Då hade ni förmodligen kräkts vid det här laget... Haha!

Ja, det är ju roligt med bilder på barn men när det blir många varje dag och skillnaden mellan bilderna inte är annat än det man själv ser som förälder så kan det ibland bli för mycket. Inte så att jag irriterar mig. Alla föräldrar har ju rätt att glädjas åt sina mirakel men det finns kanske gränser för bildernas nyhetsvärde? Ni som är trötta på våra kan genast sluta läsa eftersom gårdagen blev en riktig familjedag!

Emilia skulle åka tillbaka och hade bokat hemresa från Luleå. Det gjorde att vi kunde slå två flugor på smällen och både skjutsa henne till flyget - och träffa Oskar och Lisa! Syskonen hinner ju inte heller ses så ofta så det blir kära möten:
 

Bamsekramar när vi kom till Oskar på Kulturens Hus!


Oskar visade oss runt och tyckte att jag skulle tänka på att han var i tjänst men jag kan inte låta bli att fota kärlekarna! <3 Underbara som små och lika fina som vuxna! 


Ja här sa jag att jag plåtade väggen i bakgrunden - men jag tror att de fattade att jag ville ha en bild på familjen... Fotokonsten i bakgrunden är dock superfin! Precis som hela det fantastiska huset. Jag ser fram emot vårt nya i Skellefteå och hoppas att det ska bli lika välbesökt och trivsamt.


Vi passade ju på att äta lunch när vi ändå var på plats och fick bord på Hemmagastronomi som vi längtat efter att besöka. Oskar oh Lisa var i och för sig där på middag i fredags men ett bra matställe kan man besöka många gånger.


Och här sitter resten av familjen - nöjda över att ha fått in dagens husmans.


Thaibiff med nudlar och krispiga grönsaker. Det här kanske inte ser så märkvärdigt ut i era ögon men det är något av det godaste jag ätit!!! Rosastekt, god biff och såsen hade en majonnäsbas med tillsatser som jag skulle betala bra för att få ta del av! Och grönsaker som bara studsat i pannan är så goda... En kulinarisk höjdare för 110 kronor!


Mätta, glada och nöjda! 


Det är många som trivs på Hemmagastronomi och några av dessa "surrkusar" hängde vid bordet men brydde sig som tur är bara om lavendeln.


Betyget blir M som i Mycket bra! Eller bara Mmm...


Men säg den glädje som varar för evigt... Dags för Oskar att återgå till jobbet och för oss andra att åka till flyget...


Men vi hann förbi Storheden också där Lisa jobbar i sommar! Hade tänkt överraska henne men jag tror hon hörde min röst... Haha! Kul att hinna krama om dig finaste och hoppas att vi kan ses alla tillsammans snart igen!

Kändes lite konstigt att komma hem till ett tomt hus igen... Men TV:n visade fotboll och jag tog mig faktiskt för en nästan fem kilometer lång gå/springrunda! Skönt, smärtsamt men härligt efteråt! Målet för hösten får bli att åtminstone varannan dag röra på mig ordentligt! Jag har gjort det förut och vet att jag klarar det. Nu behövs det dessutom mer än nånsin!


Idag står klippning på schemat. Somnade med halvblött och för långt hår. Vaknade som "Svampbob Fyrkant"... Haha!


Men solen sken så jag tog på bikini och gick ut för att blogga (och bekämpa lite myror). När myrorna dött fick jag klä mig igen eftersom vädret än en gång gjorde ett omslag:
 
Jaha... Ni som återgått till jobb behöver därför inte känna någon ångest. Det är nästan lika surt som vanligt!
 

Passa också på att glädja er åt att ni inte jobbar på Trafikverket i Sundsvall! Nyss visade Aftonbladet den här bilden av en av stödpelarna i betong som rasat vid norra brofästet och krossat en parkerad bil! Hur kan sådant hända? Hållbarheten i övrigt ska inte ha påverkats men man blir ju förskräckt!
 
Nä, nu blir det klippning för hela slanten! Sedan ska jag väl börja längta efter älsklingsbarnen igen... :)