Slut soppa...

Ikväll är det verkligen soppatorsk på många sätt. Det har varit en tuff vecka där jag varit på tårna mest hela tiden. Måndagens kalaskväll med gullungarna finns fortfarande i färskt minne och resan med mina egna hjärtan ska jag leva på länge! Sååååååå mycket kärlek! <3

I övrigt är både orken och pengarna slut... Jobb, jobb, jobb och en del oförutsedda utgifter. Det är tur att jag får ha så underbara människor omkring mig hela tiden! Ni får en snabbresumé:
 

Torsdagssoppa igår med den bäste! Kågis verkar lite skeptisk men jag tror jag gjorde min bästa föreställning ever. Ibland är kontakten med publiken bara så klockren.


Eftermiddagen ägnades åt möten kring Norrscen och jag fick några minuter för mig själv i konferensrummet. Där står en del gamla scenografimodeller och den här stålkonstruktionen av Mirek Puhony var den första barnpjäs jag jobbade med (1987?); Sagan om den magiska pärlan. 

Efter mötet var det bara att börja ladda om för en kvällsshow. Fick tips om att luften verkade ha gått ur mitt däck så jag gick ut och kollade;


Jätteplatt! Aaaaaaahhhhggghhh.... tråkigt! Köpte punkteringsspray på macken men inget hände och den lät mest. Slutade spruta och upptäckte att det lät lika mycket ändå. Hmm... Allt vitt skum pös ut på baksidan. Måste varit ett jättehål! 

Nåja, tur att jag har en händig man som lovade att komma efter föreställningen. Bara att ladda för ännu en show!
 

Kågström. Här med två Olson. Snart med en Lindgren. 

Bra kväll men heeeeeelt slut när jag kom hem. Sov som en stock men vaknade tidigt för att hinna fixa mina däck innan jobbet. Tur att jag beställt nya sommardäck och att Forslunds kunde göra ett akut Formel 1-byte!


Hälsade på föräljarna och de hade en slitig morgon... Haha! Mycket humor i det här gänget!


Back to work! En Kågström med en Olson och en Sjöström som kom för att morsa! Saknar fina Stina på teatern men unnar henne allt gott som nybliven pensionär. Nu åker hon till New York med familjen. Kanske en idé till kommande resor? 

Foods Gourmetpåse räddade kvällen och den här hjortfilén var inte att leka med. Såååå smultert kött! Och svartrotspurén... To die for!
 
Nu TV  och mycket mer sömn under helgen! Tack alla fina som kommit på föreställningen! Nu är den här soppan slutspelad för våren och det återstår ett par interna samt en offentlig på Krokodil i Piteå 7 maj. Sedan vilar "lyckan" till i höst då vi fått måååååånga beställningar redan! Så roligt att få fortsätta! Trevlig helg på er!