Mycket firande!

En riktig kalasdag! Makens syster Berith har otroligt nog fyllt 50 (men ser lika ung ut som hon gjorde för 20 år sedan!) och idag åkte vi till Lövånger för att äta lunch och uppvakta. De har klokt nog sålt sitt stora hus och flyttat till en helt nyrenoverad lägenhet mitt i "city"! Klokt eftersom de numera också har en fin stuga att vara i och ta hand om på sommaren.
 

Efter upphämtning av svärfars var vi här på plats för paketutdelning. Berith är en mycket praktisk människa men vi hade köpt något mer onödigt bara till henne. Man behöver sådant också.


Och koftan blev helt perfekt! Så kul!


Jag tyckte att hon skulle posea lite tillsammans med Krister men han var mer intresserad av urringningen... Haha! Fina!


Dags att avnjuta lunchen och vi åt mer än vi borde men köttet och gratängen satt sååååå bra! Ja, det blev också god hallonpaj till dessert... Hon är bra på det här!

Hon hade fått många praktiska presenter och roliga saker av vänner och arbetskamrater. Det här utedasset i kartong  var helt ljuvligt välgjort men var egentligen bara en prototyp av det stora hon nu fått till stugan! Jo, de har toa men att sitta på ett utedass och se ut över havet måste väl vara en stund att längta till?


Fina Berith! Lätt att komma nära men svår att fånga på bild. Måste hon ha handen framför halva ansiktet hela tiden?

Va? Ja, men ta ner handen...
 

Sååååå! Glada fina svägerskan är en klippa på mycket och backar upp både barn och föräldrar. Varm, generös, kärleksfull och galet bra på att baka saker man inte kan sluta äta... Grattis än en gång från oss alla! <3


På vägen hem genom Önnesmark var jag tvungen att stanna vid min barndoms "vattenfall" ute vid E4:an. Vattnet forsade fint men något tragiskt hade hänt...

Det här lutande trädet som jag så chict lutar mig mot i 10-årsåldern (med mammas handväska)...


...och som jag knappt vågade mig ut på i maj 2012 när jag och syrran var där...


...hade nu gått av! Kändes lite ledsamt att se att min bild av platsen nu förändrats efter 40 år - men med den lutningen så var det kanske ingen överraskning. 


Fint var det i alla fall!


Hej då fallet! Hem till hockeyn som nu ger oss ytterligare en anledning att fira! 2-2 i matcher var väl att göra den här finalserien onödigt spännande men det som inte är bra för hjärtat kanske är bra för ekonomin... 

Tack för idag alla fina! Grattis Skellefteå AIK och bamsekram till Berith! 
 
 
 
 
#1 - - Gunn Berglund:

Åren går å vi med den, avslut och minnen är ju resultat av att vi levt. Både det som är roligt å trevligt på många sätt, kan de oxå vara tvärtom.
Själv växte jag upp i en By,flyttat har vi hela familjen inget kvar där. Livet går vidare och vackra och mindre vackra minnen har vi med oss.
Trevligt ha kontakt med barndomsvänner m.m. Värden är trots allt inte så stor,bäst det är träffar man nån som känner samma människor, skolkamrater m.m.som påminner en om... Varför nu just detta inlägg från mig. Ja det blev en påminnelse om att inget varar för evigt men mycket roligt får man uppleva på vägen.....Ha de gott! Kram! Gunn...