Miss nöjd...

Jag är så missnöjd med mig själv! Lat, okoncentrerad och förbenat långsam! Just nu väntar jag dessutom på försenade besked från andra vilket gör att mitt eget arbete inte är klart i tid. Grrr... Men, vänta nu! Sitter jag här och skyller jag på andra? Neeeej, men Monica, nu får du faktiskt rannsaka dig själv... Ta ansvar och gör ditt jobb!

Där fick jag så jag teg!
 
Den här våren har ju varit helt fantastisk och jag har verkligen njutit av varje speldag! Men självklart har monologen tagit mer tid och kraft än jag trodde - särskilt som det blev så många föreställningar (som jag ju ville spela!). När jag nu övergår i annat arbete är jag alltså rätt trött och slut. Kanske, kanske, kanske kan det också vara så att jag varit lite optimistisk och tagit på mig för mycket?? Mmm, det är möjligt. I ärlighetens namn hade jag säkert haft beskeden om jag också krävt dem lite tidigare... Alltså lika förbaskat mitt fel! Bättring!
 
En sån här dag kan jag straffa mig själv med att jobba till mitt i natten men det får räcka med timmarna ikväll (Eftersom jag var lat idag! Där fick jag igen!). Jag ska också omfokusera och ladda för en lunchföreställning imorrn som jag ska göra på ett företag. Ska bli jätteroligt! Hoppas fler ska inse att jag faktiskt kan komma ut till er! Men kanske inte den här våren... Nu har jag tydligt tagit på mig annat också! Haha! (Och där tränade jag mig på att säga nej...)
 
Ja, det blev ett resonemang med mig själv men det kan vara nog så viktigt ibland. Imorrn är en ny dag med nya uppgifter och möjligheter! Inte så mycket tid till produktionsjobb men det kan jag göra på torsdag! Valborgsmässoafton är ändå ingen stor grej. Jag vet ju att jag är ganska bra på det jag gör - men väldigt dålig på att acceptera att jag misslyckas eller inte hinner med. Alltså får jag nu träna mig, lösa det här så bra som jag kan och tycka att det räcker. Så!
 
Men nu ska jag lägga mig tidigt, gå igenom texten, sluta vara missnöjd och vakna imorrn som Miss NÖJD! Det är en betydligt trevligare kvinna! Haha!